اخبار
کد خبر : 2530 ۱۳۹۵/۰۳/۲۷   

بهره برداری از 132 طرح بخش کشاورزی در آذربایجان غربی

از 132 طرح بخش کشاورزی آذربایجان غربی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بهره برداری شد.

به گزارش نای قلم، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در آیین آغاز بهره برداری از طرح های کشاورزی استان گفت: بیکاری بزرگ ترین تهدید در استان و کشور محسوب می شود که رفع آن نیازمند همت مسئولان است.

نادر صفرزاده اضافه کرد: استفاده بهینه از آب استان علاوه بر اینکه نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه دارد، موجب افزایش درآمد کشاورزان منطقه نیز خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این آیین افزود: حمایت از زنحیره های تولید از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است.

اسمعیل کریم زاده بیان کرد: در صدد ایجاد الگوی کشت گلخانه ای در استان هستیم و یکی از اهداف و سیاست های مورد حمایت جهاد کشاورزی کشت های متراکم است.

وی ادامه داد: میزان تولید محصول در کشت های گلخانه ای 20 برابر سایر کشت هاست و در سطح 120 هکتار در استان زیر ساخت مجتمع های گلخانه ای را فراهم کرده ایم.

گفتنی است در این آیین، همزمان از 132 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی استان با صرف اعتباری افزون بر 82 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 159 نفر و بهره مندی 286 خانوار روستایی بهره برداری شد.

بهره برداری همزمان از 125 طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی با صرف اعتباری افزون بر 36 میلیارد ریال نیز امروز با حضور مسئولان استانی در ارومیه انجام شد.

کلنگ اجرای طرح آبیاری تحت فشار تجمیعی روستای مبارک باد ارومیه نیز در سطح 184 هکتار با مشارکت 153 بهره بردار و اهالی روستای عسگرآباد در سطح 330 هکتار با مشارکت 393 نفر بهره بردار به زمین زده شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا