اخبار
کد خبر : 2526 ۱۳۹۵/۰۳/۲۶   

بیمه ازدواج؛ راهکاری برای کاهش دغدغه‌های مالی جوانان

پانزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، تشریح بیمه نامه ازدواج جوانان توسط مدیر کل بیمه ایران در استان، ارائه گزارشی از برنامه های انجام گرفته در هفته جوان توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان، ارائه گزارشی از وضعیت و مسائل و مشکلات جوانان اشنویه توسط فرماندار این شهرستان از جمله دستورات پانزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان بود.

مدیرکل بیمه ایران در آذربایجان غربی در بخش آغازین سخنان خود شرایط بیمه نامه ازدواج جوانان را تشریح کرد، بسته حمایتی که در راستای تسهیل امر ازدواج جوانان در تهیه جهیزیه، مسکن، مهریه، حق‌المشاوره، مراسم ازدواج، حوادث لغو ازدواج و هزینه تولد نخستین فرزند در نظر گرفته شده است.

حمید شجاع گفت که بیمه ازدواج برای کاهش دغدغه‌های مالی جوانان برای ازدواج است.

او با بیان اینکه افراد می‌توانند از بدو تولد تا 40 سالگی تحت پوشش این بیمه قرار گیرند، ادامه داد: حداقل مبلغ ماهانه برای برخورداری از بیمه‌نامه ازدواج ٥٠‌هزار تومان است و تا ٥٠٠‌هزار تومان نیز افراد می‌توانند هر ماه برای آن بپردازند.

به گفته مدیرکل بیمه ایران در آذربایجان غربی، دوره انتظار این بیمه‌نامه پنج سال است و برای هرکدام از بخش‌های بیمه‌نامه مبلغی ذخیره می‌شود که فرد می‌تواند پس از پنج سال از آن برای ازدواج بهره ببرد.

شجاع این را نیز گفت که بیمه ازدواج می تواند به افزایش نرخ ازدواج و کاهش نرخ طلاق در جهت تحکیم و پایداری خانواده هایی که جدید تشکیل می شوند، کمک کند.

مدیرکل بیمه ایران در آذربایجان غربی با برشمردن مزیت های مختلف بیمه و ارائه خدمات مختلف این صنعت به بیمه گذاران، عنوان کرد: شرکت های بیمه امروزه به دنبال افزایش خدمات مناسب به بیمه گذاران متناسب با نیازها و فراهم آوردن امکانات برای آحاد جامعه از جمله جوانان هستند.

شجاع درباره ویژگی های بیمه نامه ازدواج جوانان نیز گفت: این بیمه نامه در چهار بسته ازدواج جوانان، بیمه حمایتی اشتغال، اوقات فراغت و گردشگری و تحصیل است.

وی در عین حال که بر ضرورت اطلاع رسانی در زمینه بیمه ازدواج جوانان تاکید کرد از هماهنگی‌های لازم برای معرفی این بیمه‌نامه با دفاتر ازدواج و مراکز بهداشتی خبر داد و افزود: اطلاع مردم از این بیمه نامه می‌تواند به امر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده کمک کند.

شجاع توضیح داد: حداقل مبلغ پرداختی ماهانه برای بیمه ازدواج 50 هزار تومان است که با این مبلغ، پس از بیست سال به افراد 18 میلیون تومان بابت مراسم عقد، 18 میلیون تومان برای جهیزیه، 12 میلیون تومان به منظور تولد نخستین فرزند، 2 میلیون و 600 هزار تومان برای کنسل شدن مراسم ازدواج و 10 میلیون تومان برای کمک هزینه مهریه در صورت فوت همسر پرداخت می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان هم در این جلسه، از افزایش تعداد سمن‌های جوانان آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: در حال حاضر 55 سمن در استان فعالیت می کند این در حالیست که قبل از آغاز دولت تدبیر و امید این تعداد هشت مورد بود.

عبدالله چمن‌گلی تصریح کرد: امسال در هفته جوان، 500 برنامه مختلف با حضور فعال سمن ها در سطح استان برگزار شد.

وی، برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و تقدیر از جوانان نخبه، برگزاری کارگاههای آموزشی حقوق جوانان، برگزاری جلسه گفتگوی جوانان با مسئولین و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی را از جمله برنامه های اجرا شده استان در هفته جوان عنوان کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی هم در این نشست از تشکیل اتاق فکر جوانان استان خبر داد.

هوشنگ عطاپور افزود: این اتاق با حضور جوانان و نخبگان و زیر نظر استاندار محترم و با هدف هم اندیشی در جهت ارائه راهکار برای حل مسائل و مشکلات جوانان استان تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: از مدیران و مسئولان، نخبگان جوان و سازمان های مردم نهاد به ویژه سمن های فعال در حوزه جوانان درخواست می شود دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در رابطه با تشکیل اتاق فکر جوانان و ترکیب اعضای آن به دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان  منعکس کنند.

در این جلسه، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی اوقات فراغت توسط دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح شد که مورد موافقت و تصویب اعضای ستاد ساماندهی جوانان استان قرار گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا