اخبار
کد خبر : 2523 ۱۳۹۵/۰۳/۲۶   

آذربایجان غربی به پویش «قليان هايمان را گلدان کنيم» پیوست

پویش «قليان هايمان را گلدان کنيم» يک حرکت اجتماعي به‌منظور اطلاع‌رسانی از عوارض مصرف قلیان است.

به گزارش نای قلم، به دنبال مصرف گسترده و بي رويه قليان به ویژه در بین قشر جوان، شعار هفته بدون دخانیات سال 1395 نیز " قلیان، سمی برای سلامت خانواده " انتخاب و کمپین «قليان هايمان را گلدان کنيم» با هدايت وزارت بهداشت و انجمن هاي پزشکي در کشور به راه افتاد که تشکیل آن در استان ها در حال گسترش است.

در ادامه کمپین "قلیان ها را گلدان کنیم"، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی هم به این کمپین پیوست.

در سومین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان به نمایندگی از طرف این دانشگاه و جمیع تلاشگران عرصه سلامت استان با قرار دادن شاخ های گل در کوزه قلیان، پیوستن دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی را به کمپین " قلیان ها را گلدان کنیم " به طور رسمی اعلام کرد .

در این کمپین بسياري از مردم، هنرمندان، مشاهير، دانشمندان، سياسيون و ورزشکاران قلياني را در جلو دوربين تبديل به گلدان می کنند و همان جا از افرادي ديگر می خواهند که به اين کمپين بپيوندند، قليان گلدان شده نماد اين کمپين است، بسياري از مردم که قلياني واقعي در خانه دارند با ارسال تصوير گلدان شده آن به کمپين می پیوندند، رستوران هايي که به اين کمپين مي پيوندند مي توانند از اين نماد در ورودي خود يا در تابلو خود به عنوان «رستوران پاک» استفاده کنند، در اماکن عمومي به خصوص مطب ها و بيمارستان ها و مراکز بهداشتي و درماني، کتاب فروشي ها و... يک قليان گلدان شده مي تواند تزئيني مناسب و نماد پيوستن به اين کمپين باشد، مردم با مراجعه به مغازه هاي قليان فروشي مي توانند به وسع خود تعدادي قليان براي گلدان کردن بخرند. گلدان قلياني مي تواند شکل برتر و فرهنگي گلدان باشد، هنرمندان، نقاشان و طراحان با آفرينش تصوير قليان گلدان شده از نگاه خود، به اين کمپين می پیوندند، مردم مي توانند با مراجعه به اماکني که در آنها قليان سرو مي شود، با اجتناب از سفارش غذا يک پيام اقتصادي مهم براي مالک يا ذي نفع آن رستوران بفرستند، پوسترها، تي شرت ها، کلاه ها و... حاوي طرحي از قليان گلدان شده بايد در هرجاي شهر به چشم بيايند.

به نظر می رسد در شرایطی که امروزه قليان آرام آرام جايش را در تفرجگاه ها و سفره خانه ها محکم و محکم تر کرده است، تا جايي که در اغلب مهماني ها و جمع هاي دوستانه بالاي مجلس نشسته و همه را به سمت خود مي خواند، حرکت فرهنگی تنها راهکار مقابله با مصرف قلیان است.

گرچه اقبالی که اقشار مختلف مردم به مصرف قلیان نشان می دهند سبب رونق بازار آن شده است اما همین مردم نشان داده اند که "تغییر" و "دستیابی به نتایج درخشان" با حرکت های جمعی امکان پذیر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا