اخبار
کد خبر : 2519 ۱۳۹۵/۰۳/۲۶   

ورود نخستین گروه گردشگران خارجی از مرز بازرگان به کشور

نخستین گروه گردشگران خارجی از مرز بازرگان وارد کشور شدند.

به گزارش نای قلم، آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های مرزی ایران واقع در منطقه شمالغرب و خطه آذربایجان، به سبب همسایگی با سه کشور خارجی جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق و هم چنین برخورداری از آثار طبیعی و تاریخی منحصر به فرد و فراوان و قرار گرفتن در دروازه ورود ایران به اروپا از پتانسیل بسیار قوی در زمینه صنعت توریسم و گردشگری برخوردار است.

۵۸ منطقه نمونه گردشگری در استان، قره کلیسا در چالدران، کاخ باغچه جوق، عمارت کلاه فرهنگی و دخمه فرهاد در ماکو، دروازه سنگی، پل قطور و مقبره شمس تبریزی در خوی، قلعه اورارتویی بسطام در قره ضیاالدین، کتیبه خان تختی در سلماس، مسجد جامع، دریاچه مارمیشو، بنای اوچ گونبز (سه گند) در اورمیه، تپه تاریخی حسنلو در سولدوز، سوغورلو (تخت سلیمان) در تکاب، غار سهولان در مهاباد، کتیبه اژدها بولاغی در اشنویه و… تنها بخشی از ده ها اثر تاریخی و طبیعی استان آذربایجان غربی است که نشان از بالا بودن ظرفیت های این استان در بهره گیری از صنعت توریسم جهت ارز آوری برای کشور و منطقه و اشتغال زایی و رونق اقتصادی استان است.

گردشگران خارجی در قالب رالی پاریس ـ ایران ـ پکن در ادامه مسیر جاده ابریشم و بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی کشورهای حاشیه جاده ابریشم از مرز بازرگان وارد کشور شدند .

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماکو در این زمینه گفت: این گروه شامل 68 گردشگر خارجی شامل 53 فرانسوی، هفت پرتغالی، چهار بلژیکی، سه اسپانیایی و یک آلمانی هستند و با 35 دستگاه خودرو مسافرت می کنند .
خرابلو افزود: این گردشگران از مسیرهای گردشگری استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران وارد سمنان شده و در نهایت از مرز باجگیران استان خراسان شمالی از کشور خارج می شوند.
این گردشگران مسافرت خود را از کشور فرانسه آغاز کرده و بعد از طی مسیر جاده ابریشم از 10 کشور اروپایی و آسیایی در پکن چین، به مسافرت خود پایان خواهند داد .
این گروه در مدت اقامه شش روزه خود در کشورمان از آثار تاریخی و طبیعی هفت استان در کشورمان دیدن خواهند کرد.

مجري اين تور گردشگري يكي از موسسات فعال اتومبيلراني و گردشگري داخلي است كه تا كنون تورهاي زيادي را تحت عنوان رالي ترانس اجرا كرده و در صدد است تا دوره هاي بعدي اين تور را در شهريور ماه سال جاري به مرحله اجرا بگذارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا