اخبار
کد خبر : 2507 ۱۳۹۵/۰۳/۲۳   

شاخص راه های روستایی استان از شاخص های کشوری پایین تراست

53 درصد از راه هاي روستايي آذربایجان غربی نيازمند آسفالت

مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي گفت: وضعيت راه هاي روستايي آذربایجان غربی در سطح کشور از سطح پاييني برخوردار است. 

به گزارش نای قلم، داريوش نصر در گفت و گوی خبری اظهار کرد: 53 درصد از راه هاي روستايي آذربایجان غربی نياز به آسفالت دارند.

وی افزود: در زمينه نگهداري با تخصيص قيرهاي رايگان و ساخت آسفالت هاي سرد در شهرستان ها و تجهيز ماشين آلات در حال  لكه گيري، پر كردن چاله ها، تيغ زدن و هموار كردن محورهاي خاكي و شوسه در استان هستيم .
مدير كل راه و شهرسازي استان از اختصاص 800 ميليارد اعتبار براي اجراي پروژه هاي راهسازي و راهداري استان خبر داد .

نصر اضافه کرد: سفرهاي معاونان وزير راه و شهرسازي به استان تغيير و تحولات چشمگيري در زمينه جذب اعتبارات و تسريع در اجراي پروژه ها را به دنبال داشته است كه در صورت جذب اعتبار 140 كيلومتر بزرگراه و راه اصلي در سطح استان احداث می شود.
مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي خاطرنشان كرد: اجراي پروژه راهسازي در محورهاي اروميه – مياندوآب، اروميه – سرو، خوي – ايواوغلي،  خوي – رازي از جمله تعهدات اداره كل  در اين زمينه خواهد بود .
وي گفت: از 800 ميليارد ريال اعتبار، 600 ميليارد آن توسط اسناد صندوق خزانه و200  ميليارد آن به صورت نقدي خواهد بود كه صورت جلسه، تفاهم نامه، ابلاغ و موافقت وزير راه و شهرسازي اعلام شده و به صورت روزشمار برنامه زمان بندي در محورهاي مذكور آغاز شده است .
مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي اظهار كرد: طي بازديد هاي صورت گرفته توسعه معاون وزير از بيمارستان هاي شهرستان هاي پيرانشهر و بوكان، مقرر شد عمليات ساختماني بيمارستان بوكان  تا شهريور ماه سال جاري به اتمام برسد و وزارت بهداشت نيز موظف شد نسبت به شروع امكانات و تجهيزات مورد نياز خود اقدام کند.  
وي در ادامه به بيمارستان در دست اجراي بيمارستان پيرانشهر نيز اشاره كرد و افزود: اين بيمارستان در مرحله اتمام اسكلت است كه قرار بود طي سال آينده عمليات اسكلت آن به اتمام برسد با يكسال زودتر به اتمام رسيده است و مراحل اجرايي آن  نيز از طريق مناقصه صورت خواهد گرفت.
مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي خاطرنشان كرد: بيمارستان در دست اجراي شهرستان اروميه، سلماس و خوي از ديگر پروژه هاي مورد بازديد معاون وزير بعد از ماه مبارك رمضان خواهد بود. 
وي به بزرگراه اروميه – مياندوآب نيز اشاره كرد و افزود: عمليات آسفالت 10 كيلومتر از ورودي شهر مياندوآب به اتمام رسيده است و در صورت تامين منابع و اعتبارات موجود 60 كيلومتر از اين محور در سال جاري به بهره برداري می رسد.
مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي افزود: بحث تعامل بين دستگاهي، فيبر نوري و معارضان محورها مواردي هستند كه بزرگراه اروميه – مياندوآب را با تاخير مواجه ساخته كه با حمايت ها و مديريت هاي معاون عمراني استاندار، مردم، كمك هاي ذينفعان و تعامل بين دستگاه ها مشكلات رفع می شوند.
نصر ادامه داد: در آذربايجان غربي هفت هزار و 800 كيلومتر راه روستايي وجود دارد كه سه هزار و 600 كيلومتر آن به صورت آسفالته و چهار هزار و 200 كيلومتر آن به صورت خاكي و شوسه است و با تعاملاتي كه با وزارت راه و شهرسازي صورت گرفته در طي سه ماه آينده عمليات آسفالت در 100 كيلومتر از راه هاي روستايي استان اجرا می شود.  
مدير كل راه و شهرسازي تاكيد كرد: در حوزه راه روستايي نيازمند كار و تلاش و مجاهدت زيادي هستيم كه اميدواريم بتوانيم با حمايت هاي ويژه در سطح ملي و مسئولان استاني اتفاقات خوبي را رقم بزنيم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا