اخبار
کد خبر : 2501 ۱۳۹۵/۰۳/۲۳   

راه اندازي موسسات ويژه صادرات صنايع دستي ضروری است

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربایجان غربی بر تكميل و راه اندازي موسسات ويژه صادرات صنايع دستي و ساماندهی کارگاه های تولیدی تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری امروز در نشست مشترک با مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اظهار کرد: در روستاهایي كه به عنوان روستاهاي هدف گردشگري تعيين شده اند سعي ما بر اين است كه كلاس ها و دوره هاي ويژه آموزش گردشگري و توليدات صنايع دستي را برگزار کنیم.

وی تعامل و همكاري اين دو اداره كل را مثبت و سازنده ارزيابي كرد و گفت: تاكيد مقام عالي استان بر اين است كه آموزش و كسب مهارت در حوزه هاي صنايع دستي و گردشگري هرچه بيشتر مورد توجه قرار گيرد و لذا ما آماده هرگونه همكاري در زمینه تعميم و گسترش آموزش عمومي در اين حوزه ها هستيم.

در اين جلسه مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان نيز آموزش را پيش زمينه پيشرفت و موفقيت در كسب و كار دانست و گفت: ما اين آمادگي را داريم تا با برگزاري دوره هاي مربوط به آموزش الكترونيك، بسته بندي توليدات، تجاري سازي و فرآيندهاي نوين كسب و كار به نوبه خود نقشي در زمينه معرفي و پيشرفت صنايع دستي استان را فراهم كنيم.

محسن مددی تصریح کرد: مهم ترین موضوع در مبحث صنایع دستی بهره مندی از فضای مناسب برای عرضه این محصولات است که امیدواریم با تعامل دو اداره کل بتوانیم در زمینه فروش و عرضه محصولات هنرمندان صنایع دستی گام های موثری برداریم.

تفاهمنامه همكاري در زمينه بهره برداري از ظرفيت هاي مشترك آموزشي و مهارتي صنايع دستي امروز مابين اين اداره كل و اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان به امضاء رسيد.

اين تفاهمنامه كه در پنج ماده تنظيم شده و در راستاي اجرایي کردن اهداف كلان سال اقتصاد مقاومتي (اقدام و عمل) است بر تعهدات مشترك دوجانبه در زمينه توسعه و آموزش صنايع دستي، تجهيز و راه اندازي كارگاه هاي آموزشي، تبليغات و اطلاع رساني به منظورجذب هنرجويان و علاقمندان و برگزاري نمايشگاه هاي ادواري متمركز است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا