اخبار
کد خبر : 2500 ۱۳۹۵/۰۳/۲۳   

آستین‌ها برای حذف قلیان در آذربایجان غربی بالا زده شد

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از آغاز برخورد با تمام مراکز عرضه قلیان در آذربایجان غربی خبر داد؛ قرار است 700 مرکز عرضه قلیان فاقد مجوزی که در استان شناسایی شده‌اند، پلمب شوند.

به گزارش نای قلم، برخورد با مراکز عرضه قلیان بدون مجوز، موضوع تازه‌ای نیست،  طرح های بازدارنده هر از چند گاهی از سوی نهادهای متولی در دستور کار قرار گرفته و در نهایت گویی همچنان قلیان ها در این هماورد و مبارزه پیروز بوده اند.

با همه این اوصاف به نظر می رسد این بار نیروی انتظامی عزم خود را جزم کرده تا جدی تر از گذشته وارد میدان شود و با همیاری دستگاه های ذیربط بساط قلیان ها را برچیند.

گرچه خطر شیوع مصرف قلیان پیش از گذشته اذهان و افکار برخی از نهادهای مسئول را به خود درگیر ساخته اما نباید از نظر دور داشت که مقابله با این معضل، ورود جدی تمام نهادهای مسئول را می طلبد.

رحیم جهانبخش امروز در جمع خبرنگاران اولویت پلیس در استان را برخورد با عرضه‌ی قلیان در اماکن عمومی عنوان کرد و مهلت یک ماهه برای جمع‌آوری قلیان از اماكن و فضاهای عمومی در استان داد.

او تاکید کرد: بدیهی است در غیر این ‌صورت بدون اغماض، در یك اقدامی هماهنگ با دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان استان و با صراحت قانون با قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌ها و هر نوع مركز عرضه قلیان برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه استفاده از قلیان در مکان‌های عمومی وجاهت قانونی ندارد، تاکید کرد که نیروی انتظامی اجازه نمی دهد امنیت اخلاقی جامعه با خطر روبرو شود.

به گفته جهانبخش تمام قلیان سراها در اطراف دانشگاه ها و مراکز آموزشی جمع آوری شده اند که از ماه آینده طرح ضربتی برخورد با عرضه کنندگان قلیان در تفرجگاه های استان آغاز می شود.

او نقش رسانه ها را در کاهش مصرف قلیان موثر دانست و گفت: پیشگیری فرهنگی اجتماعی بر پیشگیری قضایی مقدم است لذا با فرهنگ‌سازی‌ و اطلاع‌رسانی‌ باید مردم را نسبت به موضوع حساس کرد تا هجمه اجتماعی علیه مصرف قلیان در جامعه ایجاد شود.

 رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان خاطرنشان کرد: همیشه برخورد قهری و قضایی را به عنوان آخرین گزینه مدنظر داریم و در وهله اول اعتقاد داریم که این ضعف اجتماعی باید از طریق آموزش و فرهنگ سازی بر طرف شود.

اجرای طرح سما در آذربایجان غربی

رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح سما در استان با هدف سالم‌سازی واحدهای صنفی و اماکن عمومی در دو ماه سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح از 120 هزار واحد صنفی استان حدود 25 هزار واحد به صورت میدانی مورد بازدید قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و 500 واحد صنفی مشکلات انتظامی و قانونی داشتند و به شش هزار واحد تذکرات لازم داده است.

او در تشریح برنامه های نیروی انتظامی در مقوله ی حجاب نیز گفت: قطعا موضوع بدحجابی جزو دغدغه های بسیاری از مردم و مسئولان است که باید با همکاری ارگان های مرتبط با مقوله ی حجاب و از طریق فرهنگ سازی در بین مردم بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری را در این مورد ایجاد کنیم.

جهانبخش با اشاره به اینکه در زمینه حجاب و عفاف پلیس در برخورد اول تذکر لسانی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در این مرحله تذکرات لازم به افراد بدحجاب و بی حجاب داده می‌شود ولی در صورت تکرار برخورد جدی با آنها صورت می گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا