اخبار
کد خبر : 250 ۱۳۹۴/۰۴/۲۹   

دستگاه های دیالیز موجود جوابگوی بیماران نیست

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: دستگاه های دیالیز موجود جوابگوی بیماران آذربایجان غربی نیست.

به گزارش نای قلم، هوشنگ عطاپور در جلسه کمیته بیماری های خاص که امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمبود تخت، کمبود فضاهای درمانی، فرسوده بودن برخي از ساختمان‌ها و مستهلك شدن برخي دستگاههاي پزشكي از جمله مشکلات بخش سلامت در استان به خصوص در بخش بیماران دیالیزی است.

وی افزود: در حال حاضر 54 دستگاه دیالیزی در استان مستهلک شده اند که باید دستگاه های جدید جایگزین شود؛ علاوه بر این استان به حدود 60 دستگاه دیالیز دیگر نیاز دارد تا بتواند جوابگوی بیماران دیالیزی باشد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ها امسال باید حداقل 60 دستگاه به بخش های دیالیز استان اضافه شود.

عطاپور به فضاهای فیزیکی همودیالیز که نیاز به تعمیر و مرمت دارند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مرکز دیالیز آیت اله طالقانی ارومیه، سلماس، ماکو، خوی و چایپاره در اولویت تعمیر و مرمت هستند .

وی به پیشگیری و اهمیت این مقوله اشاره کرد و ادامه داد: باید بیش از پیش به پیشگیری و برنامه هایی در این زمینه پرداخته شود چرا که در این صورت از بروز بسیاری از بیماری ها در آینده جلوگیری می شود.

مدیرکل اجتماعی استانداري همچنین به لزوم برنامه ریزی براي توانمندسازی توسط انجمن های بیماریهای خاص تاکید کرد و گفت: باید فعالیت انجمن ها تنها صرفا به نگاه حمایتی مختص نشود و این انجمن ها تلاش کنند تا در راستای توانمندسازی برنامه ریزی هاي لازم صورت گيرد.

در ادامه نمایندگان انجمن های بیماری های خاص به بیان مسائل و مشکلات و راهكارهاي رفع این مشکلات پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا