اخبار
کد خبر : 25 ۱۳۹۴/۰۳/۲۴   

استفاده حداكثري از ظرفيت روابط عمومي‌ها در دستگاه‌هاي اجرايي

 مديركل حوزه استاندار آذربايجان غربي با ابلاغ بخشنامه اي به دستگاه‌های اجرايي و فرمانداری‌های استان، ضرورت استفاده حداكثري از ظرفيت روابط عمومی‌ها را مورد تاكيد قرار داد.

به گزارش ناي قلم يكي از وظايف عمده روابط عمومی‌ها، پیوند دادن دوسویه بین مخاطبان و سازمان‌هاست تا بتواند با شکل دهی به مجموعه ای هماهنگ، سازمان را به اهداف خود برساند چرا كه سرمایه اجتماعی، کلید موفقیت روابط عمومی و یک سازمان است.

وقتي مجموعه‌اي هماهنگ در يك سازمان عنوان می‌شود يعني اين هماهنگي بايد در سطوح مختلف سازمان اعم از تعامل میان زیر سیستم‌ها با یکدیگر و در تعامل سیستم‌ها با سیستم‌هایی که محیط آن‌ها را تشکیل می‌دهند، تحقق يابد.

 تنها در این شرایط است که می‌توان به شکل گیری یک کل واحد که از عهده‌ی انتظارات و اهداف گوناگون سازمان در جهت ارتقاء تعالی جایگاه آن برآید، امیدوار بود.

بنابراين بيراه نيست ادعا كنيم كه جایگاه روابط عمومی در نوک پیکان حرکتی هر سازمانی قرار دارد، يعني علیرغم هزینه بر بودن بسیاری از فعالیت‌های روابط عمومی، بودن این واحد در هر سازمان کمک به دیدن درست آینده، شناخت رقبا و بازار و اطلاع از نیازهای جامعه می‌باشد. این همان چیزی است که یک سازمان پویا به دنبال آن است.

 اما آنچه در جامعه امروزي نمود دارد بی توجهی به ارزش‌های نهفته در کار روابط عمومی‌هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان‌ها، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد. صاحب نظران معتقدند اگر نقش روابط عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، بومی کردن سرمشق‌های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت‌های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در این صورت باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حداقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی باشد كه به نظر می‌رسد ابلاغ بخشنامه مديركل حوزه استاندار آذربايجان غربي به دستگاه‌های اجرايي و فرمانداری‌های استان، به منظور ضرورت استفاده حداكثري از ظرفيت روابط عمومی‌ها گامي است در اين راستا تا جايگاه روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها تبيين شود.

در متن اين بخشنامه آمده است: در اجراي مفاد آئين‌نامه فعاليت، وظايف و اختيارات روابط عمومي و اطلاع‌رساني دستگاه‌هاي اجرايي، موضوع تصويب نامه شماره 65354/ت 37374 ه مورخ 86.4.27 هيئت وزيران و اصلاحيه مربوطه و با عنايت به ضرورت استفاده حداكثري از ظرفيت روابط عمومي ادارات براي پيشبرد اهداف اطلاع‌رساني دولت تدبير و اميد و همچنين ايجاد انسجام و هماهنگي در اين حوزه لازمست موارد مشروحه ذيل مورد عنايت و دستور كار قرار گرفته و از بهره اداره كل روابط عمومي استانداري را مطلع نمايند.

1. در صورت بلاتصدي بودن پست سازماني روابط عمومي متبوع، نسبت به انتصاب نفر حائز شرايط و كاردان اقدام گردد.

2. حضور و شركت مسئول روابط عمومي در جلسات شوراي معاونين آن دستگاه ضرورت دارد.

3. در حوزه عكاسي و فيلم برداري، به منظور مستندسازي اقدامات از افراد آموزش ديده و زبده استفاده گردد.

4. تجهيزات سمعي و بصري مناسب و همچنين ساير ملزومات لازم در اختيار روابط عمومي مربوطه قرار گيرد.

5. در جهت ارتقاء بهره‌وری و تمركز لازم از مأموریت‌ها و امورات غيرمرتبط به روابط عمومي‌ها اجتناب گردد.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا