اخبار
کد خبر : 2482 ۱۳۹۵/۰۳/۲۱   

اخبار کوتاه شهرستان ها

شناسایی افراد بی سواد شاغل در بخش صنعت و معدن خوی

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: اردیبهشت امسال افراد بی سواد شاغل در بخش صنعت،معدن و تجارت شهرستان خوی شناسایی شدند.

علی حضرتی در گفت و گویی با اشاره به مهمترین اقدامات و عملکرد این اداره در اردیبهشت امسال گفت: در بخش آموزش، افراد بی سواد شاغل در بخش صنعت،معدن و تجارت شهرستان خوی شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن برنامه آموزشی برای کارکنان معدن بخش خصوصی با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن استان آذربایجان غربی تهیه شد.

حضرتی با اشاره به اقدامات بخش دانش بنیان این اداره بیان کرد: در این نیز مقاله بررسی وضعیت اقتصاد دانش بنیان در استان آذربایجان غربی از شعار تا عمل انجام شد.

به گفته وی، برگزاری جلسات توجیهی برای واحدهای صنعتی و معدنی در شهرستان های مهاباد و سلماس به منظور صدور گواهی تحقیق و توسعه به واحدهای فوق نیز در بخش تحقیق و توسعه این اداره صورت گرفت.

 رئیس اداره آموزش،پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این بازه زمانی، جمع بندی نهائی در خصوص محصولاتی که توانائی دریافت نشان جغرافیائی را دارند و اعلام آن به وزارت و تائید  محصولات سیب ارومیه و انگور سردشت به عنوان محصولات نهائی در حوزه ثبت برند جغرافیایی از سوی وزارت متبوع انجام پذیرفت.

حضرتی با اشاره به اقدامات بخش ارتباط صنعت و دانشگاه این اداره نیز افزود: در این رابطه مقاله ارتباط صنعت و دانشگاه و ارسال به نشریه صنعت و دانشگاه جهت چاپ نگارش و اقدامات اولیه جهت شناسایی و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های مهم شهرستان های استان انجام شد.

وی گفت: در بخش پژوهش در اردیبهشت امسال، موضوعات پژوهشی معاونتهای مختلف سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی شناسایی و احصاء شده و علاوه بر انجام اقدامات شناسایی مشکلات و عارضه های واحدهای صنعتی معدنی جهت تبدیل به موضوع پایان نامه، دریافت کد رهگیری و انجام اقدامات و مذاکرات لازم به منظور دریافت کد پایان طرح پژوهشی و آسیب شناسی فرش دستباف در سامانه سمات صورت پذیرفت.

حضرتی از شناسایی واحدهای بزرگ مقیاس و مهم به منظور استقرار چرخه بهره وری خبر داد و افزود: علاوه بر آن اقدامات اولیه جهت عارضه یابی واحدهای صنعتی با مشارکت تیمهای تخصصی دانشگاه و سازمان انجام شد.

یک کشته و یک زخمی در حادثه رانندگی محور بوکان ـ سقز

حادثه رانندگی در محور بوکان به سقز در جنوب آذربایجان غربی یک کشته و یک زخمی بر جای گذاشت.

این حادثه رانندگی صبح امروز جمعه در نزدیکی کیلومتر چهار این محور به وقوع پیوست.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: این حادثه بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری روآ با یک دستگاه پیکان به وقوع پیوست که در این حادثه راننده سواری روآ در دم جان خود را از دست داد.

ظاهر فیضه افزود: راننده پیکان نیز که دچار آسیب جدی شده بود، توسط پرسنل 115 به بیمارستان شهید قلی پور بوکان انتقال یافت.

وی اظهار کرد: علت این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

محور بوکان به سقز به علت قرار گرفتن در مسیر استان های آذربایجان غربی به کردستان یکی از جاده های پرتردد شمالغرب کشور به شمار می رود.

این محور به طول 35 کیلومتر به علت داشتن نقاط حادثه خیز سالانه شاهد مرگ ده ها نفر است.

از ابتدای سالجاری تاکنون چهار فقره تصادف در این محور اتفاق افتاده که در آن سه نفر کشته و 14 نفر نیز مجروح شده اند.

تندباد 55 کیلومتری توام با گرد و غبار مهاباد را فرا گرفت

وزش باد شدیدی با سرعت 55 کیلومتر در ساعت که با گرد و غبار همراه است، شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت.

این شرایط جوی که از روز چهارشنبه این شهرستان و دیگر شهرهای جنوبی استان را فرا گرفته و همچنان ادامه دارد، در برخی نقاط موجب شکسته شدن شاخ و برگ درختان شده و مشکلاتی را برای شهروندان مهابادی به وجود آورده است.

وزش باد که با گرد و خاک نیز همراه است، همچنین تردد مردم در معابر عمومی و گذرگاه ها را با اختلال مواجه کرده و موجب تعطیلی فعالیت های ساختمانی در برخی نقاط شهر شد.

وزش تندباد توام با گرد و غبار تردد خودروها را نیز در محورهای برون شهری با کندی مواجه ساخته است.

کارشناسان اداره هواشناسی مهاباد گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تداوم گرد و غبار و وزش باد شدید در هوای استان تا آخر هفته جاری است.

لقمان رسولی افزود: خروجی مدل های هواشناسی، بیانگر تداوم وزش باد شدید در استان و بر روی کشور عراق و ایجاد گرد و غبار و انتقال آن به منطقه است.

وی اظهار کرد: به همین علت تا آخر هفته جاری به ویژه در نواحی جنوبی و مرکزی شاهد کاهش کیفیت هوا و گرد و خاک و در نواحی شمالی بارش پراکنده باران و رگبار خواهیم بود.

به گزارش ایرنا رسولی حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در 24 ساعت گذشته را به ترتیب 14 و 28 درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: از امروز دمای هوا به تدریج افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا