اخبار
کد خبر : 2481 ۱۳۹۵/۰۳/۲۱   

قاچاق از پشت خنجر زدن به نظام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: قاچاق از پشت خنجر زدن به نظام و از عوامل تشدید کننده بیکاری است .

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: برای مقابله با این معضل اجتماعی و اقتصادی نیازمند تصمیمات اساسی مسئولان هستیم چرا که عده ای از این طریق سود کلانی به جیب می زنند، از طرفی مردم نیز نباید وسایل قاچاق را خریداری کنند.

وی با اشاره به خرید کالاهای قاچاق به علت اندک قیمت ارزان آن، تصریح کرد: مردم و مسئولان با همکاری و جدیت در حل معضل بیکاری یک صدا شوند تا به علت منفعت عده‌ای در قاچاق کالا، جوانان کشور از بیکاری رنج نبرند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه خطیر و مهم نمایندگان مجلس در مقابل اعتماد مردم را تشریح و خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس باید نصب العین همه مسئولان و مدیران دولتی قرار گیرد، لذا معظم له فرمودند: «متوجه باشید که این 4 سال فوراً می‌گذرد، به‌گونه‌ای نباشید که در محضر خداوند متعال صحبتی برای بیان نداشته باشید» تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم و دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و منافع ملی از جمله قسم شرعی نمایندگان در مجلس است که نبایستی فراموش شود.

وی با بیان اینکه بیکاری جوانان باعث شرمندگی برای نظام است، تصریح کرد: تلاش و فعالیت نمایندگان مجلس باید برای رضایت و قرب الهی باشد چراکه کسب رأی اعتماد از سوی مردم ضمانت آور بوده و در روز قیامت در قبال مسئولیت‌های محوله باید پاسخگو باشیم.
وی در ادامه افزود: مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند تا نسبت به رفع این مساله بکوشند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین در ادامه سخنان خود مستحکم نگه داشتن خانواده و مدیریت مردان و رسیدگی به امور منزل و نگهداری و تربیت فرزندان و مدیریت خانواده  را نقش زنان در جامعه اشاره و اظهار کرد: در شرایط کنونی برخی هنجارها در جامعه تغییر پیدا کرده است و به جای اینکه مردان به سر کار بروند و خانواده ای را اداره کنند، اوضاع بر عکس شده و زنان به سر کار می روند و این درست نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: اشتغال و کار کردن زنان در بیرون از خانه از نظر شرعی مانعی ندارد بلکه حضور و تقویت آنان در مراکز درمانی، آموزش و پرورش، پزشکی و بعضی از حوزه‌های کاری مایه سهولت است.
امام جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات اذعان داشت: حفظ حرمت ماه مبارم رمضان بر هر مسلمانی واجب و ضروری است، چنانکه شخصی اگر به دلایلی روزه هم نگیرد اجازه حرمت‌شکنی و تظاهر به معصیت و گناه را ندارد.
وی افزود: تظاهر به روزه‌خواری و رواج قبح و معصیت در جامعه چنانچه در جامعه علنی شود و عمومی شود جزایش برای همه مردم جامعه نازل می‌شود چراکه اگر مردم در برابر نافرمانی و تکبر فردی مقابله و تذکر ندهند، جامعه در معرض عقوبت و عذاب عمومی الهی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا