Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2480 ۱۳۹۵/۰۳/۱۹   

میزان تبخیر در دریاچه ارومیه بیشتر از آب ورودی است

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: میزان تبخیر در دریاچه ارومیه با آغاز فصل تابستان بیشتر از میزان آب ورودی به دریاچه است.

به گزارش نای قلم، حجت جباری در گفت و گو با خبرنگاران میزان حجم آب دریاچه ارومیه را در شرایط حاضر سه میلیارد مترمکعب اعلام کرد.

وی وسعت دریاچه ارومیه را نیز سه هزار کیلومتر مربع اعلام و اظهار کرد: تراز آبی دریاچه در ابتدای خرداد ماه امسال 1271.14 متر از سطح آب های آزاد بود که هم اکنون در آستانه فصل تابستان هفت سانتی متر کاهش یافته و به 1271.7 متر از سطح آب های آزاد رسیده است.

به گفته معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم اکنون سطح دریاچه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 52 سانتیمتر افزایش دارد و تراز آب دریاچه نیز نسبت به شهریور ماه پارسال یک متر بالاتر است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: بارندگی در حوضه دریاچه نیز 291 میلیمتر بوده که نسبت به پارسال سه سانتیمتر کمتر است.

گفتنی است دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز امروز در گفت و گویی اعلام کرده است وسعت پیکره آبی دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته عیسی کلانتری با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده با محوریت دانشگاه شریف ووزارت‌خانه‌ها و دیگر آحاد، مقدار آبی که در اردیبهشت امسال در دریاچه ارومیه وجود داشت یک میلیارد و200 میلیون متر مکعب بیشتر از حد مورد نظر بود و این در حالی به این مقدار رسیده که در اردیبهشت با 9 میلی‌متر کاهش بارندگی مواجه بودیم و همه این موفقیت‌ها متاثر از اجرای طرح‌های دریاچه ارومیه بوده است که به شدت از برداشت غیر مجاز آب حوضه دریاچه ارومیه مقابله شده و منجر به سرازیر شدن آنها به دریاچه ارومیه شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا