اخبار
کد خبر : 2478 ۱۳۹۵/۰۳/۱۹   

واگذاری انشعاب به واحدهای خارج از محدوده منع قانونی دارد

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: واگذاری انشعاب به واحدهای مسکونی خارج از محدوده روستاها منع قانونی دارد.

به گزارش نای قلم، کاظم محمدی اقدم در گفت و گوی خبری اظهار کرد: برای رفع این نوع مشکلات درروستاها نیازمند همکاری مردم ومسئولان ذیربط  هستیم.

وی فلسفه وجودی شرکت آب وفاضلاب روستایی را خدمات رسانی به مردم وتامین آب آشامیدنی سالم وبهداشتی روستائیان عنوان کرد.

محمدی اقدم اضافه کرد: از دو هزار و 180 روستای استان 82 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آب وفاضلاب روستایی قراردارند.

وی گفت: ازاین تعداد، دو هزار و 180 روستای بالای 20 خانوار و 659 روستا زیر 20خانوار جمعیت دارند.

محمدی اقدم با بیان اینکه 253 هزار و290 مشترک آب درسطح روستاهای استان وجود دارد، اظهار کرد: آب آشامیدنی این تعداد مشترک ازطریق یک هزارو 464 منشا آب شامل 735 حلقه چاه، 708 دهنه چشمه و مابقی از طریق قنات و آب های سطحی تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی میزان آب تولیدی در سال را 80 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: از این میزان 60 میلیون مترمکعب مصرف و مابقی به دلیل وجود انشعابات غیرمجاز و فرسودگی شبکه از دسترس خارج می شود.

محمدی اقدم وجود 10 هزارکیلومتر خط انتقال وشبکه توزیع آب و 150هزارمترمکعب مخزن ذخیره را ظرفیت استان برای تامین آب آشامیدنی روستائیان عنوان و اظهار کرد: از لحاظ ظرفیت مخازن ذخیره آب به ازای هر مشترک نیم مترمکعب کمبود وجود دارد که برای تامین مطمئن آب آشامیدنی باید سرمایه گذاری های لازم دراین بخش صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر قطعی های مقطعی آب در برخی روستاهای استان گفت: این نوع مشکلات دراثر قطع برق واستهلاک الکتروپمپ ها حادث می شود که شرکت آب و فاضلاب روستایی تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات معطوف داشته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا