اخبار
کد خبر : 2475 ۱۳۹۵/۰۳/۱۹   

شبکه ریلی سبک شهری ارومیه بررسی شده است

دومین جلسه کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان امروز در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، در این جلسه مطالعات بهنگام سازی طرح جامع حمل و نقل شهر ارومیه و امکان سنجی سیستم های ریلی شهر ارومیه بررسی شد.

یکی از مواردی که به بحران ترافیک در شهر‌های بزرگ کمک می‌کند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ‌است، شاید به همین دلیل استفاده از حمل و نقل عمومی در شهرهای توسعه یافته بیشتر است.

از طرفی شرایط مطلوب سرویس‌های خدماتی مانند وجود ایستگاه‌های قابل دسترس، پایانه‌های حمل و نقل و قیمت مناسب، موجب تمایل بیشتر مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی می شود.

در این بین، مترو به عنوان پاک‌ترین، سالم‌ترین، سریع‌ترین، ایمن‌ترین و به طور کلی کارآمدترین شبکه حمل و نقل، نقش انکارناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی ناشی از معضل ترافیک دارد، در این راستا احداث مترو در شهرستان ارومیه به عنوان یکی از شهرهای پرترافیک کشور از جمله اولویت های مدیریت شهری مطرح است.

مدیرحمل ونقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی در این جلسه گفت: شبکه ریلی سبک شهری ارومیه در قالب پروژه قطار شهری (LRT) و تراموا، مونوریل و مترو بررسی شده است .

پیمان آرامون افزود: هدف مطالعه این طرح رسیدن به برنامه های و طرح های مختلف برای کاهش مشکلات ترافیکی در یک افق بلند مدت 20 ساله است که سعی شده با استفاده از سیستم های جدید و کارآمد حمل ونقلی، شبکه حمل و نقل درون شهری را توانمند ساخت.

وی ادامه داد: با مظالعاتی که انجام شده سهم سوارهای شخصی و مسافرکش در سفرهای درون شهری از 52 درصد در سال 1386 به 69 درصد در سال 1393 رسیده است که برای کاهش مشکلات ترافیکی و مشکلات زیست محیطی، مدیریت شهری و ترافیک به ناچار باید ضمن اعمال طرح های محدودسازی وسایل حمل و نقل شخصی در سفرهای درون شهری با جایگزین کردن ناوگان های کارآمدی نظیر ناوگان انبوه بر ریلی و دیگر سیستم ها توسعه این شبکه را در دستور کار قرار دهد.

مدیرحمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان غربی افزود: مطالعات اولیه احداث شبکه حمل و نقل ریلی شهر ارومیه در حال اجرا است و سناریوها و مدل سازی شبکه بر اساس کریدورهای پیشنهادی مشاور طرح در این مطالعات انجام گرفته است و طبق آن پروژه در قالب افق کوتاه مدت میان مدت و درازمدت به مرحله اجرا و بهره برداری می رسد.

وی افزایش ظرفیت جابه جایی مسافر، افزایش ایمنی عبور و مرور، افزایش کارایی اقتصادی و بالا بردن سطح حفاظت از محیط زیست طبیعی و انسانی به صورت پایدار و افزایش قابلیت اعتماد را از دیگر مزایای احداث این طرح عنوان کرد.

با اتمام بررسی کارشناسان حوزه ترافیک و حمل و نقل در این کمیته این طرح برای تصویب نهایی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان نیز مطرح می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا