اخبار
کد خبر : 2474 ۱۳۹۵/۰۳/۱۹   

کیفیت هوای ارومیه امروز ناسالم است

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: طبق آمار حاصله از ایستگاه های سنجش کیفی هوای شهری، وضعیت کیفی هوای ارومیه در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش نای قلم، سعید موسوی در گفت و گوی خبری اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا برای ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با عدد 151 و ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون با عدد 122گزارش شده است.

وی افزود: طبق شاخص کیفیت هوا میزان شاخص0 تا50، 50تا 100 و میزان شاخص بالای 100 به ترتیب نشان دهنده هوای پاک، سالم و ناسالم است.

 موسوی گفت: علت بروز این آلودگی شکل گیری توده های گردوغبار در کشورهای عراق و سوریه است که بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی این پدیده تا آخر هفته ی جاری ادامه خواهد داشت.

وی در راستای پیشگیری از اثرات سوء این آلودگی ها نسبت به کاهش تردد و فعالیت افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله بیماران قلبی و ریوی و افراد سالمند در فضاهای باز، عدم تردد غیرضروری در معابر برای کلیه افراد به ویژه سالمندان و کودکان، پرهیز از انجام فعالیته ای بدنی و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، مراقبت از کودکان و خردسالان ( در سنین مهدکودک، پیش دبستانی و دبستان ) به منظور کاهش تردد و حضور در فضای باز و عدم هرگونه فعالیت که موجب تشدید آلایندگی هوا گردد نظیر سوزاندن ضایعات، عملیات قیرکاری و تردد با وسایط نقلیه معیوب هشدار داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا