اخبار
کد خبر : 2473 ۱۳۹۵/۰۳/۱۸   

عملیات احداث تراموا در ارومیه سه سال طول می کشد

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اروميه گفت: عملیات اجرایی بعد از پایان مطالعات فاز صفر و یک آغاز می شود و حدود سه سال طول می کشد.

به گزارش نای قلم، سیروس ذاتی در گفت و گوی خبری اظهار کرد: براساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل و سامانه های ریلی ارومیه، تعداد مسافر جابه جا شده در حدود هشت هزار نفر خواهد بود و در صورت استقبال شهروندان از این  نوع حمل و نقل عمومی، به اندازه چشمگیری از میزان ترافیک سطح شهر کاسته می شود.

وي با اشاره به ميزان اعتبار براي اجراي ترمواي شهري اروميه، عنوان كرد: در حدود چهار هزار میلیارد ریال به عنوان برآورد اولیه قطار سبک شهری (تراموا) پیش بینی شده است.

 ذاتي در خصوص مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای این پروژه، گفت: رایزنی های مختلفی با شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته ولی هنوز قطعی نشده است و این موضوع به فراخوان گذاشته می شود و هر شرکت یا سرمایه گذاری که شرایط بهتری را پیشنهاد کرد، به آن واگذار می شود، در حال حاضر مطالعات فاز صفر این پروژه درحال انجام است.

وي با بيان اينكه خط یک پروژه قطار سبک شهر دارای 15 ایستگاه است، بيان كرد: خط یک به طول 10 کیلومتر است که از تقاطع غیرهمسطح خاتم الانبیاء (ابتدای جاده دریا) آغاز و با طی مسیر از خیابان های 7 تیر (جلو ترمینال)، بلوار 17 شهریور، خیابان طالقانی، میدان ولایت فقیه، خیابان امام، میدان انقلاب، خیابان امینی، بلوار مدرس، بلوار استادشهریار، سه راهی ایثار، بلوار 45 متری ایثار و در انتها به  تقاطع 8 شهریور با شهید قاسمی، جلو استخر مخابرات ختم می شود.

 ذاتی افزود: این طرح در سه فاز اجرا می شود و در حال حاضر فقط خط یک آن به تصویب شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک استان رسیده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا