اخبار
کد خبر : 247 ۱۳۹۴/۰۴/۲۹   

صادرات در پیچ و خم کاغذبازی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مي‌گويد مانع اصلی توسعه صادرات بروکراسی است که با کاهش تشریفات یکی از موانع صادرت برطرف می‌شود.

به گزارش ناي قلم، محمد علیپور مي‌افزايد با وجود عملکرد قابل قبول گمرکات باید پذیرفت مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که با رفع مشکلات مذکور و هماهنگی سازمان‌های ذی‌ربط باید زمینه تسهیل صادرات را فراهم کرد. 

به گفته وي یکی از موضوعات مورد علاقه تولیدکنندگان بزرگ برای سوددهی بالاتر، معرفی کالای خود به دیگر کشورهاست، به این منظور برخی از تولیدکنندگان با رونق اقتصادی در کار خود به فکر عرضه تولیدات خود به کشورهای خارجی می‌افتند، لذا ضروري است زيرساخت‌ها در اين زمينه فراهم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه مي‌كند تولید محور اصلی پیشرفت و توسعه است و افزایش تولید باعث افزایش اشتغال و درآمد ملی و افزایش صادرات و واردات است از این رو با توجه به اهمیت زیاد صادرات، دولت باید بستری مناسب را برای هرچه بهتر اجرا نمودن این مهم فراهم كند.

عليپور همچنين توسعه صنایع تبدیلی را ضروري دانسته و ادامه مي‌دهد توسعه صنایع تبدیلی باید در دستور کار قرار گیرد، به ويژه اينكه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در کشاورزی می‌تواند زمینه صادرات بیشتر محصولات کشاورزی را فراهم کند که این موضوع اشتغال زایی را در پی خواهد داشت.

وي اضافه مي‌كند صنایع تبدیلی به عنوان حلقه واسطه اقتصادی مبنی بر کشاورزی و اقتصاد مُدرن و صنعتی، دارای نقش و جایگاه مهمی در افزایش کیفی محصولات کشاورزی و میزان ارزآوری از طریق صادرات و بهبود شرایط درآمدی تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش ديگري از سخنان خود اظهار مي‌دارد با توسعه صنایع تبدیلی باید زمینه تولید فرآورده های معدنی فراهم شود، البته با تقویت دیپلماسی اقتصادی می‌توان بخشی از منابع مالی لازم برای انجام این کار را با استفاده از جذب سرمایه گذاران خارجی تامین کرد.

وي با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خام فروشی منابع معدنی در کشور مي‌گويد با توجه به وجود منابع و ذخایر بسیار در کشور باید با ایجاد صنایع تبدیلی از این ظرفیت‌های کشور استفاده کرد.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه مي‌دهد خوشبختانه وجود نیروی تحصیل کرده آماده به کار از ظرفیت‌های مطلوب کشور است که می‌توان با استفاده از این منابع انسانی، مواد معدنی خام را به فرآورده تبدیل کرد که انجام این مهم اشتغال زایی در پی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح مي‌كند با توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده باید زمینه تولید فرآورده‌های معدنی را فراهم کرد، البته با تقویت دیپلماسی اقتصادی نیز می‌توان بخشی از منابع مالی لازم برای انجام این کار را با استفاده از جذب سرمایه‌گذاران خارجی تامین کرد.

علیپور مي‌افزايد در حالی گاز خام، از ایران به ترکیه صادر می‌شود که می‌توان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری در مناطق مرزی نیروگاه احداث کرده و برق تولیدی را با قیمت مطلوب‌تر صادر کرد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا