اخبار
کد خبر : 2466 ۱۳۹۵/۰۳/۱۷   

تدوین برنامه شتاب بخشی به توسعه استان ضروری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به عقب ماندگی استان در برخی از شاخص های آموزشی، تدوین برنامه شتاب بخشی به توسعه استان در حوزه آموزش ضروری است.

به گزارش نای قلم، «فریدون سیدمصطفوی» امروز در جلسه هماهنگی کمیته آموزش عمومی و فنی و حرفه ای برنامه ششم توسعه استان که در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد؛ اظهار کرد: با توجه به عقب ماندگی استان در برخی از شاخص های آموزشی و پرورشی، تدوین برنامه شتاب بخشی به توسعه استان در حوزه آموزش ضروری است.

وی با بیان اینکه براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، استان آذربایجان غربی به همراه استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، سه استان لازم توجه در حوزه آموزش و پرورش هستند؛ افزود: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی و معضل آمار بالای بی سوادی از جمله مهمترین مشکلات نظام تعلیم و تربیت در این استان ها می باشد که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی در وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری است.

سیدمصطفوی با اشاره به اینکه برنامه پنج توسعه در حوزه آموزش و پرورش آسیب شناسی شده است؛ گفت: برنامه ششم توسعه باید بر اساس واقعیت ها و نیازهای استان در حوزه آموزش تدوین شود و صیانت و مراقبت از اجرای دقیق آن در دستور کار قرار گیرد.

«مهدی مشرفی» رئیس گروه برنامه ریزی آمایش و بهره وری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه مراحل و سازمان اجرایی برنامه توسعه ششم، سیاستهای کلی و راهبردهای برنامه ششم توسعه و وظایف کمیته آموزش عمومی و فنی و حرفه ای برنامه ششم توسعه استان را تشریح کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا