اخبار
کد خبر : 2457 ۱۳۹۵/۰۳/۱۶   

آغاز فعالیت 36 پایگاه طرح سنجش سلامت نوآموزان از 16 خرداد ماه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان غربی گفت: امسال 36 پایگاه طرح سنجش سلامت وظیفه ارزیابی و سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را بر عهده دارند.

عیسی محمدی در گفت و گوی خبری اظهار کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای ارزیابی اولیه در 36 پایگاه در تمامی شهرستان‌ها و مناطق و یک پایگاه تخصصی در مرکز استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد 6پایگاه در شهرستان ارومیه فعال خواهد بود؛ افزود: تعداد 3 پایگاه عشایری نیز در شهرستانهای اشنویه و ماکو و خوی در نظر گرفته شده است.

محمدی ادامه داد: اولیا نوآموزان می توانند با مراجعه به مدرسه محل تحصیل فرزند خود ثبت نام اولیه را در سامانه سنجش انجام دهند.

وی اضافه کرد: در این طرح بیش از 300 نفر به عنوان عوامل اجرایی همکاری دارند که پیش‌بینی می‌شود بیش از 55 هزار نفر نوآموز بدو ورود به دبستان و 8هزار و 500  نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی مورد سنجش قرار گیرند.

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در این برنامه دانش آموزان در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی همچنین شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله اهداف اجرای این برنامه عنوان کرد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از 16 خرداد ماه اجرا می شود.

محمدی گفت: بلا فاصله پس از اتمام سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان، نوآموزان پیش  دبستانی نیز در 10 پایگاه  منتخب سنجش سلامت در سطح استان مورد ارزیابی  قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه نوبت دهی پایگاه های سنجش توسط مدیران مدارس و از طریق سامانه سنجش از 3خرداد آغاز شده است؛ گفت: برگه نوبت دهی که توسط مدیر مدرسه از طریق سایت دریافت شود، شناسنامه نو آموز و والدین، کارت واکسیناسیون، مبلغ 14 هزار تومان هزینه مراحل اجرایی طرح سنجش که در پایگاه می توانند با کارت های بانکی از طریق کارت خوان  موجود در پایگاه واریز کنند و یک قطعه عکس 4*3 مدارک مورد نیاز هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا