Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2456 ۱۳۹۵/۰۳/۱۶   

امامقلی محمدی؛ كاشف جام زرین حسنلو دار فانی را وداع گفت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی فقدان امامقلی محمدی کاشف جام زرین حسنلو  را به خانواده آن مرحوم و جامعه فرهنگی استان آذربایجان غربی تسلیت گفت.

به گزارش نای قلم جلیل جباری در متن پیام تسلیت خود آورده است: فقدان یکی دیگر از حافظان و عاشقان میراث فرهنگی استان ما را بسیار محزون و رنجیده خاطر کرد .

مرحوم امامقلی محمدی با عشق به این سرزمین زیست و تمامی عمر خود را بی تکلف؛ در طبق اخلاص گذاشت و از داشته های فرهنگی و تاریخی آباء و اجدادیمان محافظت کرد .

 بی تردید کشف جام طلایی حسنلو از تپه تاریخی حسنلو شهرستان نقده، جامی که به مثابه تصویری واضح از زندگی  سه هزار سال قبل ساکنین جنوب دریاچه ارومیه بوده و ما را با تقکرات مذهبی، اجتماعی و هنری ساکنان این منطقه آشنا می کند،  با نام مرحوم امامقلی یکی از همکاران فنی کاوش های حسنلو پیوند خورده و تقریبا" همه علاقه مندان و دوستداران میراث فرهنگی این مرز و بوم نام وی را در حوزه صیانت از هویت تاریخی و میراث فرهنگی استان و کشورمان شنیده اند .

مردی که کاشف جام زرین حسنلو نام گرفت با این افتخار زندگی کرد و با این افتخار از بین ما رفت  .

 شاید خاطره انگیز ترین موضوع در طول زندگی آن مرحوم دیدار دوباره آن پیرعاشق میراث فرهنگی با جام زرین حسنلو در موزه ارومیه بود .

 مرحوم امامقلی محمدی از جنس آن دسته از افرادی بود که صیانت از  فرهنگ و  ممانعت از تاراج هویت تاریخی دغدغه ی همیشگی آن هاست و این رمز ماندگاری مردان بزرگی چون اوست که در دل همه دوستداران و عاشقان میراث فرهنگی کشورعزیزمان ایران همیشه محفوظ خواهد بود.

 یاد و خاطره مرحوم امامقلی محمدی را گرامی داشته و به او و تمامی حافظان تاریخ و میراث فرهنگی کشورمان افتخار کرده  و از درگاه  احدیت  برای روح آن عزیز از دست رفته علو درجات و برای بازماندگان صبر  جزیل مسئلت می نمائیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا