اخبار
کد خبر : 2455 ۱۳۹۵/۰۳/۱۶   

انتقاد از نحوه بکارگیری نیرو در پتروشیمی مهاباد

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتروشیمی مهاباد یک پروژه ملی است، گفت: وزارت نفت باید حمایت های لازم برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد را انجام دهد تا از خام فروشی جلوگیری شود.

جلال محمودزاده درخصوص بهره برداری از شرکت پتروشیمی مهاباد توسط رئیس جمهوری گفت: کارهای ساخت پتروشیمی مهاباد حدودا از سال 87 آغاز شده و طول خط اتیلین مورد نیاز برای کار این شرکت،حدود 2500کیلومتر از بندر عسلویه است. 

نماینده مردم مهاباد درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: پتروشیمی مهاباد یک پروژه ملی است؛بنابراین باید بیشتر تقویت شود به دلیل اینکه می تواند در رونق صادرات  موثر باشد.

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود: براساس برنامه ریزی ها مقرر شده بود،همزمان با ساخت پتروشیمی مهاباد،ساخت صنایع پایین دستی نیز آغاز شود که این مهم اجرایی نشده است.

محمودزاده ادامه داد: وزارت نفت باید حمایت های لازم برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد را انجام دهد تا از خام فروشی جلوگیری شود؛به دلیل اینکه توسعه صنایع پایین دستی به رشد اشتغالز ایی منتهی می شود.

وی گفت: باید جذب نیروی انسانی در پتروشیمی مهاباد به نحوی باشد که از نیروهای بومی استفاده می شد؛این در حالی است که بیش از 70 درصد از کارکنان این شرکت غیربومی است که این موضوع به اطلاع رئیس جمهوری رسید.    

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با ایجاد شهرک صنعتی پتروشیمی حداقل 5000 شغل در منطقه ایجاد می شود،البته نکته دیگر اینکه برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

به گزارش خانه ملت، گفتنی است؛شرکت پتروشیمی مهاباد‌‌‌‌‌‌ به منظور توسعه تولیدات پتروشیمیایی در کشور و ایجاد کار و اشتغال و تولید مولد و همچنین توسعه صادرات پترو شیمی و استفاده بهینه از منابع گازی کشور و ایجاد ارزش افزوده بر روی سرمایه‌های ملی با مشارکت پتروشیمی ایران و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شکل گرفته است.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا