اخبار
کد خبر : 2454 ۱۳۹۵/۰۳/۱۶   

اخبار کوتاه شهرستان ها

مطالعات برق‌رسانی به معادن خوی آغاز می‌شود

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: امسال مطالعات برق‌رسانی به معادن شهرستان خوی به طول 30 کیلومتر آغاز می‌شود.

به گزارش نای قلم، پریسا عابدپور با تاکید بر اینکه یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وجود معادن و منابع طبیعی است اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین محورها در بخش معدن سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تولید است که از ضرورت‌های افزایش تولید ملی نیز به شمار می‌رود.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: بنابراین در شرایط اقتصادی حاضر و با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین فرصت‌های مورد توجه، برنامه‌ریزی در بخش معدن و ظرفیت‌های بالقوه در داخل استان است.

 وی افزود: در این رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور بهره‌مندی از تسهیلات مذکور، نسبت به پیگیری اجرای پروژه‌های زیرساخت معادن در معادن بزرگ و مناطق معدنی اقدام کرده است.

عابدپور با اشاره به اینکه از جمله پروژه‌های ایجاد راه‌های ارتباطی انجام شده در معادن می‌توان به پروژه‌های احداث راه دسترسی به معادن تکاب، پیرانشهر و مهاباد در سال‌های گذشته اشاره کرد گفت: علاوه بر آن پروژه‌های در حال اجراء و عملیاتی در این زمینه شامل تکمیل راه دسترسی به معادن منطقه اوزون دره- گرده‌بردان مهاباد به طول تقریبی 10 کیلومتر با اعتبار 28 میلیارد و 783 میلیون و 147 هزار و 9 ریال بوده است.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی از آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن منطقه ایواوغلی– سیه‌باز خوی به طول 23 کیلومتر با اعتبار 100 میلیارد و 122 میلیون و 30 هزار و 761 ریال خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن می‌توان به پروژه‌های زیرساختی مطالعاتی همانند مطالعات راه دسترسی به معادن شمال خوی- منطقه بادکی نیز اشاره کرد.

به گفته عابدپور، امسال مطالعات راه معادن شمال تکاب- منطقه بابانظر، خدمات مطالعات احداث راه دسترسی به معادن طلای زرشوران به طول تقریبی هفت کیلومتر با اعتبار 92 میلیارد و 907 میلیون و 112 هزار و 304 و مطالعات برق‌رسانی به معادن شهرستان خوی – منطقه دول کندی – بادکی به طول تقریبی 30 کیلومتر انجام می‌شود.

وی از اجرای طرح پهنه‌بندی در استان آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: در اجرای بخشنامه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت در زمینه دستورالعمل فراخوان واگذاری پهنه های اکتشافی سطح استان به منظور معرفی مناطق مستعد معدنی، ساماندهی محدوده های معدنی و تسریع در توسعه اکتشاف و شناخت ذخایر معدنی مصوب شد که حداکثر 20 درصد از مساحت کل استان‌ها در قالب یک و یا دو پهنه که دارای ظرفیت بالقوه مواد معدنی مستعد فلززائی است به عنوان پهنه تعریف و بلوکه شود.

عابدپور گفت: در این رابطه معاونت معدنی استان با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از کارشناسان زمین‌شناسی و با بهره گیری از نتایج مطالعات و فعالیت های اکتشافی انجام شده در مناطق مختلف و پردازش داده های موجود و با ملاحظه ساختار زمین‌شناسی منطقه، کانه زائی فلزی و مطالعه نقشه های زمین شناسی 1:100000 و 1:25000 و ژئوشیمیایی دو پهنه در استان را مشخص کردند.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به پهنه شمال استان اظهار داشت: این پهنه با مساحت دو هزار کیلومتر مربع در ضلع شمال غربی استان بوده که شامل قسمت های غربی ماکو، سیه‌چشمه و قسمت شرقی شهرستان خوی و قطور است.

وی افزود: این پهنه به علت فعالیت های گرمایی و آتشفشانی کوه آرارات اندیس‌هایی شامل آرسنیک، آنتیموان و بعضاً طلا، نقره، مس و منیزیت بوده و علاوه بر آن طی اجرای فرایند مناقصه برای انجام مطالعات مربوطه به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر واگذار شده که اینک انجام عملیات مربوطه تعیین مناطق امید بخش معدنی و شناسایی منابع پنهان در حال مطالعه و بررسی است.

پایش واحدهای صنعتی مهاباد انجام شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: اردیبهشت امسال، پایش کلیه واحدهای صنعتی شهرستان به منظور شناسایی مسائل و مشکلات و بررسی آخرین وضعیت واحدهای صنعتی شهرستان مهاباد انجام شد.

به گزارش نای قلم، صادق قادری با اشاره به عملکرد اردیبهشت ماه این اداره اظهار داشت: در این ماه، پایش کلیه واحدهای صنعتی شهرستان به منظور شناسایی مسائل و مشکلات و بررسی آخرین وضعیت واحدهای صنعتی آغاز شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، در اردیبهشت سال 95 از واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس شهرستان مهاباد به منظور شرکت در کارگاه آموزشی راه اندازی واحد تحقیق  و توسعه (R$d) در واحدهای صنعتی دعوت به عمل آمد.

 به گفته قادری، شناسایی تعداد 17 واحدهای صنعتی فعال فاقد مجوز و ارسال اخطاریه جهت دریافت مجوزهای لازم به منظور ادامه فعالیت، صدور  4 فقره جواز تاسیس و اصلاح 3 فقره پروانه بهره برداری و احصای مشکلات واحدهای صنعتی فعال،نیمه فعال، راکد و طرح های در دست اجرا نیز در این ماه صورت گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد از پیگیری مستمر و نقش برجسته در جهت حل مشکلات کشت و صنعت مهاباد خبر داد و تصریح کرد: این اقدام به منظور برون رفت از مشکلات عدیده سردرگمی دستگاه های متولی انجام شد.

 وی با اشاره به اقدامات بخش معدن این اداره بیان کرد: تهیه و تدوین برنامه زمانبندی بازدید از معادن در سه ماه اول سال،بازدید مستمر از معادن شهرستان مطابق برنامه زمانبندی و جمع بندی گزارشات و اعلام به سازمان و نیز بررسی و ساماندهی وضعیت قراردادهای مسئولان و اعلام به واحدهای فاقد مسئول فنی از سایر اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد بوده است.

قادری گفت: در بخش امور اصناف، شناسایی تعداد 639 واحد دارای پروانه کسب، صدور 32 مورد پروانه کسب ایثار گری و نیز ثبت واحدهای صنفی غیر مجاز در سامانه ایرانیان اصناف نیز انجام شد.

وی اظهار داشت: در ماه گذشته بازرسی از تعداد 78 مورد کارگاه خانگی جهت تمدید 3 فقره پروانه تولید غیر متمرکز با مدیریت متمرکز مربوط به 3 نفر از تولید کنندگان صورت گرفت.

 قادری با اشاره به اهم اقدامات نظارت و بازرسی اردیبهشت امسال در این شهرستان گفت: در این زمینه یک هزار و 486 مورد بازرسی صورت گرفته و در این زمینه 105 پرونده تشکیل و 106 تخلف به ارزش 34 میلیون و 802 هزار و 600 ریال کشف شد.

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد، شناسایی و ساماندهی 18 واحدهای نانوایی آزادپز فاقد مجوز در شهرستان نیز در ماه گذشته صورت گرفت.

1600 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیرمجاز در نقده امحاء شد

 رئیس مرکز بهداشت نقده گفت: 1600 کیلو گرم انواع مواد غذایی غیر مجاز و فاسد در این شهرستان امحاء شد.

سیفعلی اسکندرزاده گفت: بازرسان بهداشت محیط در بازرسی های روزانه خود از واحدهای صنفی، اقدام به کشف و ضبط بیش از 1600 کیلو گرم از انواع مواد غذایی و آشامیدنی از تاریخ یکم فروردین تا هشتم خرداد ماه سال جاری از سطح عرضه به دلایل فاسد بودن، تاریخ گذشته ، تقلبی و بدون مجوز بودن، توقیف و با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف، دادستانی و صنعت معدن در محل دفن زباله های شهرداری امحاء شد.

رئیس مرکز بهداشت نقده بیان داشت: رویکرد مدیریتی و اولویت اول سیاست راهبردی این مرکز مبتنی بر آموزش و فرهنگ سازی است، اما در جایی که معدود متصدیانی بخواهند سلامت مردم را بازیچه سودجویی های خود قرار دهند و آموزش و فرهنگ سازی بر آن تاثیر پذیر نباشد، مرکز بهداشت از میثاق اصلی خود که همانا حفظ سلامتی شهروندان است عددول نکرده است و خاطیان را به دست قانون و عدالت می‌سپارد.

اسکندرزاده افزود: خریداران باید در زمان خرید مواد غذایی و آشامیدنی نهایت دقت را در مشخصات کامل بهداشتی بر روی بسته بندی مواد غذایی از جمله پروانه ساخت ،تاریخ تولید وانقضاء ،مهر استاندارد و سایر مشخصات بهداشتی داشته باشند و در صورت مشاهده موارد تخلف به شماره تلفن 35673450-044 اطلاع دهند.

وی افزود: تلاش و اهتمام بازرسان بهداشت محیط شهرستان نقده در جهت حفظ و ارتقاء سطح سلامت و امنیت مواد غذایی شهروندان است و در راستای انجام وظایف خطیر، بهداشت محیط از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا