Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2453 ۱۳۹۵/۰۳/۱۶   

اخبار ورزشی آذربایجان غربی

حضور 8 ملی پوش شایسته از آذربایجان غربی در تهران

مسابقات کاپ 1 روئینگ آسیا 15 و 16 خردادماه به میزبانی دریاچه آزادی و با حضور 7 تیم آسیایی برگزار می شود و هشت ملی پوش شایسته آذربایجان غربی در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت.

ایران برای اولین بار میزبان یک رویداد بین المللی روئینگ است. بر این اساس مسابقات کاپ 1 روئینگ آسیا 15 و 16 خردادماه در دریاچه آزادی برگزار می شود.

تیم ملی روئینگ کشورمان در قالب 2 تیم در این مسابقات شرکت خواهد کرد. علاوه بر تیم ایران، تیم های ملی کره شمالی، تایلند، قزاقستان، عراق، اندونزی و سنگاپور در رقابت های کاپ 1 روئینگ آسیا حضور دارند.

کریستوفر رولاند رئیس فدراسیون جهانی روئینگ FISA میهمان ویژه این رقابت ها خواهد بود.

این رقابت ها در 6 ماده بخش بانوان و 6 ماده بخش آقایان برگزار می شود. وحید جوهری، یاسر جوهری، میثم جوهری، فرزاده قلی زاده، فرهاد قلی زاده، افشار حیدری و محمد باقری در بخش مردان و رویا عباسی در بخش زنان ملی پوشان کشورمان را در این مسابقات تشکیل می دهند.

یک برد و دو باخت تیم والیبال ساحلی ارومیه در رقابت های کشور

تیم والیبال ساحلی ارومیه در نخستین حضور خود در رقابت های قهرمانی کشور با دو باخت و یک پیروزی به کار خود پایان داد.

این رقابت ها با حضور 32 تیم در هشت گروه چهار تیمی از روز دوشنبه 10 خرداد ماه در شهرستان آق قلای گلستان آغاز شده و به مدت سه روز ادامه داشت.

تیم والیبال ساحلی ارومیه متشکل از بهزاد کهنمویی و پویان سلیمانی به مربیگری ابراهیم فتح الله زاده عازم این رقابت ها شده اند و بر اساس قرعه کشی انجام شده در گروه هفت این رقابت ها با تیم های هتل کانیار، رستوران پلاژ رامسر و بندرعباس QFC هم گروه شده بود.

تیم ارومیه با دو باخت مقابل تیم های هتل کانیار و رستوران پلاژ رامسر و یک پیروزی مقابل تیم بندرعباس QFC تجربه خوبی در نخستین حضور خود به دست آورده است.

دور مقدماتی این رقابت ها به صورت دوره ای برگزار شد و بعد از انجام شش بازی در هر گروه، تیم های اول و دوم گروه های هشت گانه به مرحله دوم راه یافتند.

اوایل خرداد ماه جاری نیز محمدرضا حضرت پور و سالار غنی دل دو ساحلی باز ارومیه ای که در قالب تیم ملی والیبال ساحلی زیر 18 سال آسیا و انتخابی رقابت های قهرمانی جهان به شهر وینتاین لائوس اعزام شده بودند، درخشش بسیار خوبی در این مسابقه ها داشتند و با کسب مقام چهارمی آسیا جواز حضور در رقابت های جهانی را به دست آوردند.

پرتابگر چکش آذربایجان غربی مقام چهارم جوانان آسیا را کسب کرد

اکبر هلالی پرتابگر چکش تیم ملی جوانان ایران در نخستین حضور خود در رقابت های قهرمانی آسیا مقام چهارمی قاره کهن را کسب کرد.

رئیس هیات دو و میدانی آذربایجان غربی افزود: این ورزشکار جوان ارومیه ای در جریان برگزاری هفدهمین دوره رقابت های دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا که در شهر هوشی مین ویتنام در حال برگزاری است، موفق شد با پرتاب 59.13 متری به مقام چهارم دست یابد.

حسین فهیمی اظهار کرد: در این ماده ورزشکار هندی با پرتاب 66 متری بر سکوی نخست ایستاد، ورزشکار عراقی با پرتاب 64 متر نایب قهرمان شد و ورزشکاری از ازبکستان نیز با 63.73 متر در جایگاه سوم ایستاد.

وی بیان کرد: هلالی با کسب مقام های متعدد قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقه های جوانان و زیر 21 سال کشور مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفته است.

وی افزود: این قهرمان ملی پوش در صورت حمایت مسئولان ورزش استان می تواند جایگزین مطمئنی برای میر کاوه موسوی رکورددار پرتاب چکش کشور در آینده ای نزدیک باشد.

فهیمی گفت: اکبر هلالی هفته گذشته مدال نقره مسابقه های جایزه بزرگ ایران را با ثبت رکورد 54.81 متر به گردن آویخته است.

به گزارش ایرنا، دو و میدانی آذربایجان غربی قطب مهم پرتاب چکش کشور است.

میرکاوه موسوی اهل شهرستان ارومیه، رکوردار ایران و تنها ورزشکار المپیکی ایران در رشته پرتاب چکش هم اکنون در اردوی آمادگی مجارستان برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل حضور دارد.

موسوی که چندین مقام قهرمانی آسیایی و بین المللی در کارنامه دارد، در المپیک 2012 لندن حضور داشت ولی موفق به کسب مدال نشد.

میراسماعیل موسوی پدر کاوه موسوی نیز مقام قهرمانی ارتش های جهان(سیزم) را در اختیار دارد و پیش از پسرش رکورددار ایران در ماده پرتاب چکش بوده است.

پریناز ابراهیمی قهرمان غرب آسیا و ایران و فاطمه مهرآور دارنده عنوان نایب قهرمانی ایران دیگر ورزشکاران استان آذربایجان غربی در بخش بانوان ایران هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا