اخبار
کد خبر : 2443 ۱۳۹۵/۰۳/۱۴   

اختصاص 800 ميليارد ريال براي ساخت و ايمني جاده هاي آذربايجان غربي

حذف هفت نقطه پرحادثه در جاده اروميه- اشنويه

معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي از اختصاص 800 ميليارد ريال براي ساخت و ايمني جاده هاي آذربايجان غربي خبر داد و گفت: 260 كيلومتر راه امن و استاندارد در شبكه راههاي آذربايجان غربي ساخته مي شود.

به گزارش نای قلم، امير اميني در بازديد از محور تمرچين، پيرانشهر، نقده و محمديار با اعلام اين خبر اظهار کرد: سال گذشته 400 ميليارد ريال براي پروژه هاي حوزه راه هزينه شده و 400 ميليارد ريال از محل اسناد خزانه براي مطالبات پيمانكاران پرداخت شده است.

وي با اشاره به گستردگي شبكه راه هاي استان گفت: در حال حاضر 260 كيلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي در محدوده راه هاي استان احداث مي شود.

اميني از شروع دوباره طرح ساخت محور تمرچين، پيرانشهر، نقده، محمديار خبر داد و گفت: با توجه به كوهستاني و سخت گذر بودن اين محور بايد طرح كلي از مرز تمرچين تا محمديار به طول 90 كيلومتر طراحي و اجرا شود.

معاون برنامه ريزي و حمل و نقل وزير راه و شهرسازي، مشاركت سرمايه گذاران محلي براي شروع دوباره اين طرح را راهگشا دانست.

معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي از تخصيص 100 ميليارد ريال براي حذف هفت نقطه پرحادثه در محور اروميه- اشنويه خبر داد.

اميني ادامه داد: قير موردنياز جهت اصلاح نقاط پرحادثه محور اروميه- اشنويه به ارزش 30 ميليارد ريال تامين می شود.

وي بر اجراي مراحل ايمن سازي محورها قبل از بهره برداري تاكيد كرد و گفت: سالانه 20 تا 30 هزار ميليارد ريال جهت ايمن سازي، روكش آسفالت، اصلاح علايم و حذف نقطه پرحادثه در جاده هاي كشور هزينه مي شود.

معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي به همراه مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي، فرمانداران شهرستانهاي پيرانشهر و نقده از محور تمرچين، پيرانشهر، نقده و محمديار بازديد كردند.

بازديد از آزادراه ارومیه- تبریز و محور اروميه- اشنويه از ديگر برنامه هاي سفره دو روزه معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي و هيئت همراه به استان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا