Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2433 ۱۳۹۵/۰۳/۱۲   

خشکی دریاچه ارومیه ناشی از نبود مدیریت ریسک بود

مشاور وزیر نیرو خشکی دریاچه ارومیه را ناشی از نبود مدیریت ریسک خواند و گفت: با اجرای نظامنامه مدیریت ریسک، ایمنی تجهیزات صنعت آب و برق افزایش می‌یابد.

به گزارش نای قلم به نقل از وزارت نیرو، «محسن غفوری آشتیانی» امروز در حاشیه کارگاه آموزشی «معرفی نظامنامه ریسک و آشنایی با اصول مدیریت ریسک سازمانی» با همکاری موسسه ارزیابی هلندی Dnv-Gl در مرکز همایش‌های وزارت نیرو افزود: اگر در بخش کشاورزی، تصمیم های اتخاذ شده 20 سال پیش و تاثیر آتی آنها بر آب دریاچه ارومیه بدرستی برآورد می‌شد، هیچگاه این مشکل بزرگ ایجاد نمی‌شد.

غفوری آشتیانی مدیریت ریسک را در دو بُعد ایمنی در مقابله با سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه و ایمنی تاسیسات وزارت نیرو در برابر طوفان، زلزله، سیل و ... تقسیم بندی کرد و گفت: در مدیریت ریسک، به شبکه‌های آب و برق و توزیع از جنبه مهندسی نگاه می‌شود تا بتوان ایمنی را در زمینه تجهیزات این وزارتخانه به میزان مطلوب رساند.

این مسئول ادامه داد: این مساله سبب می شود هنگام بروز حوادث شاهد حداقل آسیب‌پذیری باشیم و آب و برق پایدار را برای مشترکان تامین کنیم.

وی اضافه کرد: این نظامنامه با مشارکت نزدیک به 20 نفر از نمایندگان شرکت‌های مادرتخصصی و کارشناسان وزارت نیرو تهیه و در شورای معاونان مصوب شد و وزیر نیرو این هفته آن را ابلاغ کرد.

مشاور وزیر نیرو تاکید کرد وزارت نیرو یک ابرسازمان است که فرآیندهای اجرایی، مدیریتی و اجرایی آن باید با کمترین میزان ریسک همراه باشد.

غفوری آشتیانی گفت: برای اجرای این نظامنامه، کارگاه آموزشی امروز برگزار شد که هدف آن معرفی مفهوم مدیریت ریسک، جایگاه آن در وزارت نیرو، اهمیت آن، ارتباط ریسک با اقتصاد مقاومتی و اثر آن و معرفی نظامنامه به شرکت‌های زیرمجموعه است.

پیش تر معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو مدیریت ریسک را علم پیشگیری خوانده و اقتصاد مقاومتی را مناسب‌ترین راهکار برای مدیریت ریسک کشور معرفی کرده بود.

انتهای پیام /


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا