اخبار
کد خبر : 2419 ۱۳۹۵/۰۳/۱۱   

1000 کلاس درس در سه استان محروم کشور ساخته می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان با همکاری آموزش و پرورش یک هزار کلاس درس جدید در سه استان محروم کشور احداث می کنند.

به گزارش نای قلم، «علی اصغر فانی» که همراه هیئت دولت به استان آذربایجان غربی سفر کرده است؛ در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه اظهار کرد: سهم آذربایجان غربی از این یک هزار کلاس، اضافه شدن 400 کلاس به فضاهای آموزشی استان در سال تحصیلی آینده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رسیدگی ویژه به وضعیت فعلی سه استان محروم کشور از جمله آذربایجان غربی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از اهداف و برنامه های مهم آموزش پرورش است.

فانی افزود: دو عامل اصلی برای شاخص محرومیت در کل کشور وجود دارد و آن فضای آموزشی و نیروی انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به این شاخص ها سه استان آذربایجان غربی و هرمزگان و سیستان بلوچستان در زمره استان های کاملا محروم قرار گرفته اند و چون سیستان بلوچستان بسیار محروم است، یک سری اقدامات و بودجه ویژه برای آن در نظر گرفته شده است.

فانی گفت: 170 میلیارد ریال برای سیستان و بلوچستان و یک ردیف ویژه استخدامی برای آن استان تعلق گرفته است.

وی بیان کرد: اگر ردیف اعتباری برای استانهای محروم تعریف شود، این بار به استان آذربایجان غربی کمک های قابل توجهی خواهیم کرد تا به میانگین کشوری نزدیک شود چرا که وقتی جامعه هدف محدودتر شود، زودتر به نتیجه می رسیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به رغم اینکه شاخص های استان آذربایجان غربی در حوزه آموزش و پرورش شاخص های خوب و مطلوبی نیست، اما این استان کیفیت آموزشی بسیار خوبی دارد که نشان دهنده تعصب مردم و معلمان و سابقه فرهنگی طولانی استان است.

وزیر آموزش و پرورش به همراه کاروان تدبیر و امید از دیروز 10 خرداد به آذربایجان غربی سفر کرده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا