اخبار
کد خبر : 2418 ۱۳۹۵/۰۳/۱۱   

تعیین تکلیف حقوق معلمان با نظام رتبه بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: تکلیف حقوق معلمان با نظام رتبه بندی مشخص شده است.

به گزارش نای قلم، علی اصغر فانی امروز در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: 40 تا 50 هزار نفر خدمتگزار در بدنه آموزش و پرورش حضور دارد که هیچ گونه قانونی درباره افزایش حقوق آنها وجود نداشت ولی راه حل آن نیز احصا شده است.

وی همچنین افزود: آموزش و پرورش درصدد تعیین تکلیف 12 هزار نیروی قراردادی و تبدیل وضعیت آنها به پیمانی تا مهرماه سال جاری است.

 فانی تاکید کرد: تلاش می شود تا مشکل این تعداد نیرو به زودی حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دو عامل اصلی برای شاخص محرومیت در کل کشور وجود دارد و آن هم فضای آموزشی و نیروی انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به این شاخص ها سه استان آذربایجان غربی و هرمزگان و سیستان بلوچستان در زمره استان های کاملا محروم قرار گرفته و ارزیابی می شوند و چون سیستان بلوچستان بسیار محروم است یک سری اقدامات و بودجه ای را برای آنها در نظر گرفتند.

فانی گفت: 170 میلیارد ریال برای سیستان و بلوچستان و یک ردیف ویژه استخدامی برای آن استان تعلق گرفته است.

وی بیان کرد: اگر ردیف اعتباری برای استانهای محروم تعریف شود این بار به استان آذربایجان غربی کمک های قابل توجهی خواهیم کرد تا به میانگین کشوری نزدیک بشود چراکه وقتی جامعه هدف محدودتر شود زودتر نتیجه گیری می شود.

وی با اشاره به سیاست بومی گزینی بیان کرد: سیاست بومی گزینی اگر به محصول برسد طرح از بوم برای بوم بسیار متحول می شود سیاست از بوم برای بوم یک زیر ساخت اساسی است وشهد و شیرینی آن را بعدها در این دستگاه ها خواهیم دید.

فانی بیان کرد: در صددیم حقوق حق التدریس ها را همراه با حقوق ماهانه پرداخت کنیم و کاری کنیم معلمان آرامش داشته باشند.

وی گفت: در آموزش و پرورش جذب معلمان مرد در استان بیشتر مورد نیاز بوده و در صدد اخذ  مصوبه ای هستیم که هر کس تمایل دارد 30 ساعت در هفته تدریس کند تا حقوقشان افزایش پیدا کند و شان انها زیر سوال نرود، اعلام آمادگی کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هر پنج نفر معلم فعال در استان 24 ساعت در هفته تدریس دارند که با اجرای این طرح تبدیل به چهار معلم 30 ساعته می شود و این بیانگر این مطلب است که 800 هزار معلم میتواند کار یک میلیون معلم را انجام دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا