اخبار
کد خبر : 2414 ۱۳۹۵/۰۳/۱۱   

پتروشیمی مهاباد با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید

مجتمع پتروشیمی مهاباد امروز با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیر نفت و تعدادی از مدیران ارشد دولتی و مسئولان استانی به طور رسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از بهره برداری از این طرح از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

بهره برداری آزمایشی از این مجتمع زمستان سال گذشته با تزریق خوراک از طریق خط لوله اتیلن غرب کشور آغاز شده و نخستین محموله پلی اتیلن این واحد تولیدی روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی شده است.

مجتمع پتروشیمی مهاباد هم اکنون در هر ساعت ۱۷ تن اتیلن با فشار ۳۲ بار از خط لوله اتیلن غرب دریافت می کند که پیش بینی می شود با توجه به راه اندازی کامل فازهای پارس جنوبی، به زودی این میزان به مرز دریافت ۴۰ تن خوراک در هر ساعت افزایش پیدا کند.

برای احداث این مجتمع عظیم ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که شامل ۲۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی است.

مجتمع پتروشیمی مهاباد در انتهای خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول یکهزار و ‌ ۶۰۰کیلومتر احداث شده است.

این طرح که فعالیت های مقدماتی و مطالعاتی آن از سال ۸۳ و عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ آغاز شده، در زمینی به مساحت ۱۸۵ هکتار در کیلومتر ۱۵ جاده مهاباد ـ ارومیه احداث شده است.

مجتمع پتروشیمی مهاباد قادر است سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ۳۰ هزار تن نیز بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

این طرح پس از بهره برداری کامل قادر خواهد بود برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کند.

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی که روز دوشنبه وارد استان آذربایجان غربی شده است، در دومین روز از سفر خود به این استان روز سه شنبه وارد شهرستان مهاباد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا