Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2409 ۱۳۹۵/۰۳/۱۶   

اصلاح الگوی کشت پیش نیاز احیای دریاچه ارومیه

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و اصلاح الگوی کشت پیش نیاز احیای دریاچه ارومیه است.

به گزارش نای قلم، معصومه ابتکار در بازدید از منطقه جبل کندی در حاشیه دریاچه ارومیه اظهار کرد: همه کارشناسان بر این عقیده اند که مصرف آب در بخش کشاورزی در استانهای حوضه دریاچه ارومیه دو و نیم تا سه برابر آب مورد نیاز است.

وی بیان کرد: دولت همچنان مصمم به احیای دریاچه است و در این زمینه پروژه های مصوب متعددی در حال اجراست.

ابتکار همچنین گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه طرح های مطلوبی دارد ولی ما به کمک و مشارکت های مردم محلی برای پیشبرد سریع طرح ها نیاز داریم.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: مقرر شده تا مجتمع های کشاورزی و کشاورزان روستاهای اطراف دریاچه ارومیه میزان آب مصرفی و میزان آب صرفه جویی شده را اعلام کنند تا اثر بخشی برنامه ها جهت برنامه ریزی های بعدی مشخص شود.

وی اضافه کرد: موضوع ریزگردهای نمکی با ریزگردهای گرد و غبار و شن به علت ماهیت متفاوت جدا بوده و اثرات آن نیازمند کارهای کارشناسی دقیق است.

منطقه جبل کندی ارومیه یکی از کانونهای مهم شن ها و ماسه های روان در حاشیه غربی دریاچه ارومیه است.

با عقب نشینی و خشک شدن دریاچه ارومیه، در این منطقه حدود دو هزار هکتار کویرزایی شده و با وزش باد ماسه های روان در منطقه جا به جا می شود.

از سال 93 با ابلاغ اعتبارات طرح تثبیت شن های روان در محدوده پارک ملی دریاچه ارومیه تا سال 94 در سطح 480 هکتار از اراضی این منطقه عملیات مالچ پاشی و کشت درختان گز و قره داغ انجام شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه تیم دولت تدبیر و امید و به عنوان نماینده رئیس جمهوری بعد از بازدید از طرح های اجرایی در زمینه احیای دریاچه ارومیه توسط سازمان محیط زیست عازم سلماس شد.

 حضور در گلزار شهدای سلماس، شورای اداری سلماس و جمع بانوان تشکل های مردمی این شهرستان از برنامه های سفر ابتکار به سلماس است.

رئیس جمهوری به همراه معاونان و تعدادی از وزرای دولت تدبیر امید روز 10 و 11 خرداد میهمان مردم آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا