Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 24 ۱۳۹۴/۰۳/۲۴   

دولت از ترويج فعاليت‌هاي ديني در استان حمايت مي‌كند

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي تاكيد كرد: دولت از توسعه و ترويج فعالیت‌های قرآني و ديني در استان حمايت می‌کند.

به گزارش ناي قلم عليرضا رادفر صبح امروز در نشست با مديران و نمايندگان موسسات قرآني و جمعي از مديران سازمان‌های فرهنگي استان كه در محل استانداري برگزار شد، اظهار كرد: امروز هجمه هاي زيادي از سوي استكبار عليه دين مبين اسلام و قرآن كريم وجود دارد و استكبار سعي دارد با سناريوهاي مختلف كه از جمله آن‌ها می‌توان به تشكيل گروهك تروريستي تكفيري داعش در منطقه اشاره كرد، در اعتقادات و آموزه هاي ديني جوامع اسلامي انحراف ايجاد كند.

وي ادامه داد:‌ در اين شرايط حساس بايد هوشيارانه عمل كنيم و با برنامه ريزي و توسعه و ترويج فعالیت‌های ديني و قرآني و همچنين گسترش موسسات قرآني در جامعه به همراه ارتقاي بينش اسلامي و تعميق شناخت مردم نسبت به معارف اسلامي و قرآني، توطئه هاي دشمنان و استكبار جهاني را عليه اسلام ناب محمدي و قرآن كريم خنثي كنيم.

معاون استاندار در بخش ديگري از سخنان خود با استماع مسائل و مشكلات موسسات قرآني در استان گفت: دولت، حمايت از موسسات و خادمين قرآني و رسيدگي به مسائل و مشكلات آنان را وظيفه خود می‌داند لذا در همين راستا از دستگاه‌های فرهنگي و خدماتي استان انتظار داريم، عنايت بيشتري نسبت به رفع مسائل و مشكلات اين تشکل‌ها و موسسات داشته باشند.

رادفر همچنين بر ضرورت استفاده بيشتر از ظرفيت مساجد تاكيد كرد و افزود: مساجد، يكي از بهترين ظرفیت‌ها براي تشكيل و راه اندازي کلاس‌های قرآني است كه از موسسات قرآني انتظار داريم به خصوص در ماه مبارك رمضان و فصل تابستان كه دانش آموزان اوقات فراغت دارند، در خصوص رونق فعالیت‌های قرآني در مساجد برنامه ريزي كنند.

برنامه ريزي براي ارتقاي کمک‌های مردمي و خيرين در راستاي توسعه و ترويج فعالیت‌های قرآني از ديگر موارد مورد تاكيد معاون سياسي استاندار در اين نشست بود.

 

وي همچنين به شوراي توسعه فعالیت‌های قرآني در استان اشاره كرد و گفت: اين شورا به رياست نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه و همچنين جانشيني استاندار محترم و دبيري مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي در استان فعاليت مي‌كند و اميدواريم با حمایت‌های مسئولان ارشد استان بتواند در نهادينه سازي فرهنگ قرآني در جامعه نقش آفرين باشد.

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري نيز در اين نشست به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: از تمام دستگاه‌های اجرايي و فرهنگي و همچنين سمن‌های فعال در حوزه هاي ديني و قرآني، انتظار مي‌رود با آمادگي كامل به استقبال ماه مبارك رمضان بروند و زمينه را براي بهره گيري هر چه بيشتر از فيوضات معنوي اين ماه پربركت فراهم كنند.

هوشنگ عطاپور همچنين به ظرفیت‌های استان در خصوص فعالیت‌های ديني و قراني اشاره كرد و افزود: آذربايجان غربي با ظرفیت‌های بالايي كه دارد می‌تواند به قطب فعالیت‌های قرآني، ديني و فرهنگي در كشور تبديل شود اما تحقق اين هدف، برنامه ريزي و اراده جدي مسئولان فرهنگي و همچنين تشکل‌های مردم نهاد را می‌طلبد.

در ادامه اين نشست، مديران و نمايندگان موسسات قرآني، مسائل و مشكلات خود را با معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در ميان گذاشتند.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا