اخبار
کد خبر : 2398 ۱۳۹۵/۰۳/۱۰   

دولت مشکل معیشتی مرزنشینان را حل کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: دولت مشکل معیشتی مرزنشینان را با رونق دهی صادرات و واردات حل کند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز در دیدار مردم با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران که با حضور گسترده مردم در ورزشگاه تختی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان غربی استان مرزداران غیور است، مردم این استان از سالیان دور مرزداری و مرزبانی این خطه را بر عهده دارند و نباید تنها تاوان مرزداری و مرزبانی را بپردازند.

وی با بیان اینکه اکنون مشکلات عدیده‌ای را در استان مواجه هستیم که امیدواریم این سفر رئیس جمهور واسطه‌ای برای رفع مشکلات مختلف معیشتی و اقتصادی مردم استان باشد، اظهار امیدواری کرد دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی های اصولی مردم استان را از مزایای مرزداری و مرزنشینی بهره مند کرده و با رونق دهی صادرات و واردات مشکل معیشتی مرزنشینان را حل کند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه سفر دکتر حسن روحانی و هیات دولت به استان نوید بخش توسعه استان است، افزود: آذربایجان غربی درگیر مشکلات بزرگی است و انتظار مردم استان از رئیس جمهوری و هیات دولت حل مشکلات و توسعه استان است.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی از اقوام و ادیان و مذاهب گوناگون تشکیل شده که همه برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و انتظاری جز رفع مشکلات مختلف که دامن گیر استان است، ندارند.

قریشی با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی برای مردم استان اضافه کرد: امیدواریم با توجه رئیس جمهوری و مدیریت بخش کشاورزی زمینه های صادرات محصولات این بخش بیش از پیش فراهم شود چرا که عمده درآمد و معیشت مردم استان از طریق کشاورزی است.

وی توسعه راه های مواصلاتی را از دیگر درخواست های مردم آذربایجان غربی از رئیس جمهوری عنوان کرد و گفت: توسعه و تکمیل راه آهن از سال های گذشته مورد درخواست جدی و نیاز مردم بوده است که امیدواریم در این سفر رئیس جمهوری نوید بخش وصل ارومیه به شبکه ریلی باشند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه معادن بی شماری در آذربایجان غربی وجود دارد که می تواند در اشتغال و رفع بیکاری موثر باشد، اظهار کرد: مردم عادی امکان استحصال مواد معدنی را ندارند که امیدواریم دولت با تدبیر و دور اندیشی در این حوزه ورود پیدا کرده و زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی استان شود.

وی بیکاری را از دیگر مشکلات مردم آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: با حل مشکل بیکاری جوانان، امید به آینده افزایش می یابد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در بیست و هشتمین سفر استانی، صبح دوشنبه دهم خرداد وارد ارومیه شد و به مدت دو روز میهمان مردم آذربایجان غربی است.

حضور در جمع نخبگان، علما، خانواده شهدا و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی، شرکت در نشست شورای اداری، حضور در جمع مردم مهاباد و افتتاح پتروشیمی این شهر از دیگر برنامه های رئیس جمهوری در سفر به این استان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا