اخبار
کد خبر : 2384 ۱۳۹۵/۰۳/۰۹   

پسرفت آذربایجان غربی در اوج فرصت های طلایی

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: استان آذربایجان غریب غربی در اوج فرصت های طلایی کشور که درآمد نفتی در طول تاریخ ایران بی سابقه بوده، پسرفت داشته است.

به گزارش نای قلم، شهربانو امانی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: توجه به شریان های ارتباطی و حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی و سایر زمینه های توسعه از جمله زیرساخت هایی هستند که باید مورد توجه قرار می گرفت اما در پردرآمدترین دولت مورد غفلت واقع شدند.

مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در امور بانوان، اضافه کرد: متاسفانه شاخص های توسعه استان به ویژه در بخش سواد، بهداشت و سرانه درآمد از متوسط کشوری بسیار پایین است و علی رغم ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و موقعیت جغرافیایی، استان آذربایجان غربی در جایگاه خود مستقر نشده است.

امانی از تحقق وعده دولت یازدهم خبر داد و تصریح کرد: نخستین مصوبه دولت یازدهم بحث احیای دریاچه ارومیه بود که دولت با بی پولی و خزانه خالی تمام تلاش خود را کرد تا اقدامات ستاد احیا به بار بنشیند و خوشبختانه گام هایی که برداشته شده موثر بوده اما کافی نیست و امیدواریم سال 95 با شتاب بیشتر، آگاهی و حساسیتی که بر مردم ایجاد شده این روند با شتاب بیشتر پیش رود.

امانی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی می تواند با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود قطب گردشگری کشور قلمداد شود، اظهار کرد: اکوتوریسم و صنعت توریسم می تواند به معیشت مردم کمک کند لذا می تواند یک مطالبه به حق مردم استان با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود باشد.

وی به تنوع اقوام و ادیان در استان نیز اشاره و اضافه کرد: رنگین کمان اقوام و ادیان متعدد یکی از ویژگی های منحصر به فرد استان است که توجه به بحث فرهنگی استان از زمینه های سرمایه گذاری است.

امانی خاطرنشان کرد: توجه به ویژگی و پتانسیل های اقوام در این استان می تواند کارساز باشد و برای رونق اقتصادی و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در استان و کشور کمک کند.

مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در امور بانوان، افزایش قدرت اجرایی دستگاه های اجرایی با تفویض اختیارات به استانداران را ضروری دانست و تاکید کرد: تفویض اختیار به استاندار، مهم ترین تصمیمی است که دولت روحانی در این استان می تواند اتخاذ کند و این یکی از مطالبات به حق مردم است.

امانی به اشتغال زایی جمعیت جوان دانش آموخته استان نیز اشاره و اضافه کرد:  در هزاره توسعه پایدار، سرمایه انسانی مهم ترین سرمایه هر کشوری است که خوشبختانه یکی از ویژگی های مهم مردم استان غریب غربی، بحث دانش آموختگی و توجه خانواده ها در طول تاریخ به بحث فرهنگ و تحصیلات بوده است لذا نباید این قشر مود بی توجهی قرار گیرد.

امانی اضافه کرد: کشاورزی به عنوان شغلی که تحت تاثیر عوامل طبیعی و انسانی است، یکی از پرریسک ترین مشاغل موجود به حساب می آید در شرایط موجود که روستاییان به علت خشکسالی و بحران دریاچه ارومیه با مشکلات عدیده ای مواجه هستند جایگزینی مشاغل اجتناب ناپذیر است و اکوتوریسم می تواند کارساز باشد.

وی توجه به زنان تحصیل کرده را نیز ضروری دانست و گفت: میزان دانش‌آموختگی زنان افزایش یافته است و آنان با استفاده از تجارب و اندوخته خود می توانند با توانمندی بیشتری عمل کنند لذا نیمی از قشر جامعه نباید مود بی توجهی قرار گیرند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا