اخبار
کد خبر : 2377 ۱۳۹۵/۰۳/۰۹   

شمارش معکوس برای خلق حماسه‌ای دیگر از مردم آذربايجان غربي

شمارش معکوس برای خلق حماسه‌ای دیگر از مردم آذربايجان غربي در استقبال از رئیس جمهور آغاز شده است.

به گزارش ناي قلم، دوشنبه هفته جاری روزی است که سایه معضلات و مشکلات استان از حریم خود همزمان با ورود کاروان دولت تدبیر و امید کنار خواهد رفت تا بدرقه امید در دل مردم که سال‌ها منتظر چنین رویداد تاریخی بودند فرصتی باشد برای بیان ندای محرومیت و مظلومیت.

از هم اکنون استان آذربايجان غربي حال و هوای خاصی به خود گرفته است به طوری که شمارش معکوس برای پایان دادن به فصل انتظار طاقت‌فرسا با استقبال از کاروان دولت تدبیر و امید آغاز شده تا مردم به خیابان‌ها بیایند تا بار دیگر حماسه دیگری را خلق سازند.

مردم وفادار و انقلابی شهرستان اروميه با نزدیک شدن سفر حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به این شهرستان‌ها خود را آماده می‌کنند تا بلکه به رسم میهمان‌نوازی دیرینه خود بتوانند شایسته‌ترین استقبال را داشته باشند.

شمارش معکوس برای ورود کاروان دولت تدبیر و امید به منطقه آغاز شده و همه چیز برای ورود و استقبال پرشور مردم از دولت تدبیر و امید مهیا شده است تا مردم قدرشناس و انقلابی با این حرکت پرشور خود از رئیس جمهور و هیئت همراه بار دیگر دل‌بستگی خود را به این نظام و دولتمردان خدوم ابراز کنند.

آری این روزها انتظار در حال به سر رسیدن است و تکاپوی مدیران در این ایام نسبت به هفته‌های گذشته  بیشتر شده تا بتوانند مطالبات شهرستان را احصاء و با اولویت‌بندی مهم‌ترین نیازهای این شهرستان‌ها را به رئیس‌جمهور و هیئت دولت ارائه کنند.

از آنجایی که سفرهای استانی همواره در نوع خود می‌تواند دستاوردهای بسیار عظیمی داشته باشد از سوی دیگر نیز بیانگر به نوعی سنگ محک توانایی‌های مدیران در احقاق حقوق حقه مردم محسوب مي‌شود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان نيز در گفت‌وگويي سه مولفه درآمد مردم، وضعیت سواد و شاخص‌های سلامتی را در ارتقای سطح توسعه استان بسیار حائز اهمیت دانسته و اظهار مي‌دارد: همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی شاهد اختصاص اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های لازم توسعه استان به خصوص در حوزه سلامت خواهیم بود.

ناصر حضرتی‌پر اضافه مي‌كند: میزان متوسط سرانه تخت بیمارستانی فعال 1.7 تخت به ازای هر یک هزار نفر برآورد می شود که این آمار در آذربایحان غربی یک تخت در هر یک هزار نفر است.

او با اشاره به سرانه پایین درآمد مردم آذربایجان غربی نسبت به متوسط کشوری گفت: براساس آمار موجود، سرانه درآمد مردم آذربایجان غربی در سال 70 میلیون ریال برآورد می شود که این رقم در متوسط کشوری حدود 130 میلیون ریال است.

حضرتي مي‌افزايد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به شدت پیگیر تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب در سفر رئیس جمهور روحانی به آذربایجان غربی خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی مي‌گويد: سفرهای استانی هئیت دولت با هدف بررسی مسایل و مشکلات مردم انجام می شود.

علیرضا رادفر مي‌افزايد: دولت یازدهم در این سفرها حجم بالایی از مشکلات مردم را بررسی می کند و بدون تردید این مهم در استان آذربایجان غربی نیز باعث خیر و برکت فراوان خواهد بود.

وی با بیان اینکه از تشکیل ستادهای مردمی استقبال از رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در استان استقبال می کنیم، ادامه مي‌دهد: مردم استان و شهروندان می توانند به صورت خودجوش نسبت به تشکیل ستادهای استقبال از رئیس جمهوری اقدام کرده و فضای استان را بیش از پیش برای حضور و میزبانی از رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت آماده کنند و ما باور داریم مردم عزیز استان، میزبان خوبی برای رئیس جمهوری خواهند بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه استقبال از رئیس جمهوری به طور یقین دشمن شکن و باعث تقویت نظام و حمایت از دین و انقلاب خواهد بود، تصريح مي‌كند: برپایی ستادهای استقبال از رئیس جمهوری یک کار گروهی و مردمی است و ستادهای تشکیل شده خودجوش بوده و دولتی ها در استان نقشی در اداره آنها ندارند و امیدواریم آثار خیر و برکات آن نصیب استان شود.

استاندار آذربايجان غربي نيز با اشاره به وجود مشکلات جدی در منطقه برای ایجاد اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی مي‌گويد: امیدواریم با حضور هیأت دولت در آذربایجان غربی بتوانیم زمینه های کاهش این مشکلات را فراهم سازیم.

قربانعلي سعادت با تاکید بر توسعه زیرساخت های اقتصادی و حمل و نقل ترانزیت در استان مي‌افزايد: طرح ها و پروژه هایی که برای این توسعه مورد نیاز است اولویت و دسته بندی شده است و همگی آماده ارائه به هیئت دولت می باشد.

مردم آذربايجان غربي هم اکنون خود را آماده می‌کنند تا با استقبال تاریخی از کاروان  دولت تدبیر و امید شایستگی میزبانی را  به نحوه شایسته بر جای بیاورند.

اميدواريم در رهگذر این سفر و آمدن رئیس جمهور توشه‌ای پربار عاید این استان شود و این سفر، سفری ماندگار و نقطه عطفی در تاریخ وقایع استان به شمار رود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا