اخبار
کد خبر : 2376 ۱۳۹۵/۰۳/۰۹   

به بهانه سفر رئیس جمهوری به آذربايجان غربي

بالاخره انتظارها و حرف و حدیث‌ها در مورد سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان آذربايجان غربي به سرآمد و دکتر حسن روخانی رئیس جمهوری و اعضای هیئت دولت فردا قرار است به استان سفر کنند.

در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد سفرهای متعدد روسای جمهوری اسلامی کشورمان به استان بوده ایم که گذری بر سفرنامه‌های آنان نکات جالب توجهی نیز دارد اما دفتر سفرها همواره پایان یافته و حکایت مشکلات و محرومیت های استان همچنان باقی است.

استان آذربايجان غربي در جریان سفرهای روسای جمهوری و دولتمردان وجد و نشاط های متعدد در کوتاه مدت را به خود دیده اما توسعه پایدار را همچنان به عنوان رویایی زیبا درصدر خواسته های خود دارد.

یادمان نمی رود در جریان سفرهای استانی رئیس جمهوری و دولت گذشته ده‌ها مصوبه یک شبه تصویب و به رخ هم استانی های عزیزمان کشیده شد اما کمتر کسی پیگیری اجرایی کردن این مصوبات را در دستور کار خود قرار داد.

اما، جناب آقای دکتر روحانی ! اینجا آذربايجان غربي است مهد دلیرانی چون شهید باكري، اميني و ده ها دلاور تاریخی و سردارارن و صدها شهید عرصه دفاع مقدس که تاریخ زرین استان را با رشادت های خود نوشته اند و در طول دفاع مقدس افتخار تدارک و پشتیبانی بیشتر مناطق جنگی جنوب را برعهده داشته است.

اینجا سرزمین استعدادهای بالقوه ای است که شکوفایی آنها همت مضاعف رئیس جمهوری و دولتمردان را می طلبد.

آقاي رئيس جمهور! آذربایجان غربی كه با توجه به ظرفيت‌هاي موجود می توانست سردمدار توسعه باشد اما به دليل کم توجهی دولت های گذشته به یکی از استان های عقب افتاده تبدیل شده و در بسیاری از شاخص های توسعه ای از جمله باسوادی، میزان درآمد، زیرساخت های حوزه درمان و سلامت و نیز شاخص هایی نظیر وضعیت عمرانی مدارس، وضعیت عمران راه ها و زیرساخت های ارتباطی در رده های پایانی کشوري قرار گرفته است به طوري كه رتبه بیست و نهم باسوادی، بیست و ششم سلامت و بیست و هشتم میزان درآمد سرانه در کنار رتبه بیست و پنجم تراکم کلاسی مدارس، مشکلات کمی و کیفی راه های استان، نبود آزادراه، نبود خط ریلی در مرکز استان و مشکلات حمل و نقل هوایی با توجه به نبود زیرساخت های مناسب فرودگاهی ماحصل تلاش دولت‌هاي گذشته بوده است.

بنابراين آیا در این سفر برای آنچه ذكر آن رفت به وي‍ژه توسعه حمل و نقل ريلي که زیرساخت‌های آن سالیان سال است در گذر تاریخ به حال خود رها شده است فکری کرده اید؟

آیا می دانید صنعت بیمار استان مدت‌ها است نیازمند مداوای طبیبی است که دردهایش را بشناسد و راههای درمان را در نسخه ای عملی و فارغ از شعارهای سیاسی گذشته تجویز کند؟

آقای رئیس جمهوری آیا می دانید استان آذربايجان غربي یکی از استان‌هایی بوده که بالاترین رای را در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ برای پیروزی شما به صندوقها ریخته تا ره آورد این انتخاب جبران گذشته ای باشد که روسای جمهوری قبلی فقط وعده های آن را دادند و رفتند؟

و...

جناب آقای دکتر روحانی !

امروز مردم نجیب و کم توقع استان آذربايجان غربي به حل مشکلات اساسی خود در سفر کاروان تدبیر و امید و تحقق شعارهای انتخاباتی شما دل بسته اند تا این بارمانند سفرهای دوران گذشته سرخورده از حل مشکلات خود نگردند.

و کلام آخر اینکه آقای رئیس جمهورمردم استان آذربايجان غربي به توسعه پایدار و حل مشکلات اساسی استان در این سفر امیدوارند، آیا تدبیرو امیدی که شعار جنابعالی در سفرهای انتخاباتی بود خواهد توانست در این سفر بارقه های امید به زندگی بهتر را در دل مردم استان روشن کند؟

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا