اخبار
کد خبر : 2373 ۱۳۹۵/۰۳/۰۸   

اخبار ورزشی آذربایجان غربی

کوهنوردان 10 استان کشور به قله اورین خوی صعود کردند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوی گفت: کوهنوردان 10 استان کشور به قله سه هزار و 650 متری اورین یکی از بلندترین قله های کشور در ارتفاعات شهرستان خوی صعود کردند.

محمد آزادی در آیین پایانی صعود به قله اورین شهرستان خوی اظهار کرد: کوهنوردان و دوستداران رشته کوهنوردی از 10 استان کشور امروز به همت شورای اسلامی و شهرداری شهر زیبای فیرورق خوی به قله اورین بیست و یکمین قله بلند ایران صعود کردند.

وی افزود: کوه پر از برف اورین کوهنوردان زیادی را از جای جای ایران اسلامی برای رسیدن به اوج قله این کوده در شهرستان خوی به حرکت درآورده بود.

آزادی، هدف از برگزاری این همایش را گرامیداشت یاد و خاطره سرداران و یکهزار شهید سرافراز خوی و شهدای ورزشکار عنوان کرد و گفت: این همایش بزرگ ترین همایش کوهنوردی شهرستان خوی در سال جاری است و کوهنوردان از 10 استان کشور به تعداد بیش از سه هزار نفردر آن شرکت داشتند.

در این همایش عمومی کوهنوردی بیش از 200 تن از پیشکسوتان و مدال آوران ورزشی کوهنوردی کشور حضور داشتند و پس از یک شب بیتوته در پناهگاه زیبای اورین، صعود مرحله ای خود را به قله اورین در مدت هفت ساعت با موفقیت انجام دادند.

شعار این همایش و صعود عمومی صیانت از طبیعت و ارزش های طبیعی منطقه زیبای اورین و توسعه فرهنگ ورزش کوهنوردی بود.

کوه سه هزار و 650 متری اورین در غرب شهرستان خوی واقع شده و همه ساله هزاران نفر کوهنورد و علاقه مند برای صعود و دیدن زیبایی های این کوه به این منطقه سفر می کنند.

عبدالله جمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان و علی فتح الله زاده خویی مدیر خوشنام ورزش کشور و پیشکسوت فوتبال در این همایش حضور داشتند.

مقام دوم بانوان و سوم مردان نابینایان کشور به دو و میدانی کاران آذربایجان غربی رسید

 تیم های دو و میدانی نابینایان و کم بینایان بانوان و مردان آذربایجان غربی به ترتیب موفق به کسب مقام نایب قهرمانی و سومی مسابقه های قهرمانی باشگاه های ایران شدند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی حسین فهیمی رئیس هیات دو و میدانی استان روز جمعه در این خصوص گفت: رقابتهای بخش بانوان با حضور 9 تیم از استان های مختلف کشور طی روزهای 5 و 6 خرداد ماه جاری در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این رقابتها بانوان دو و میدانی کار نابینا و کم بینای آذربایجان غربی با مربیگری مهسا روشنی موفق به کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز شده و کاپ نقره ای را بالای سر بردند.

فهیمی بیان کرد: در این رقابتها مهسا روشنایی مقام اول 100 متر و دوم 200 متر، فاطمه رنجبر مقام های اول مواد 800 و 1500 متر، کبری فخری مقام سوم پرتاب وزنه و اکرم اسکندری مقام سوم 400 متر را برای تیم آذربایجان غربی کسب کردند.

وی افزود: در بخش بانوان تیم اصفهان بر سکوی قهرمانی جای گرفت.

فهیمی ادامه داد: در رقابتهای مردان نیز تیم اعزامی استان با مربیگری و سرپرستی غلامرضا جسیانی موفق به کسب سه نشان طلا، یک نقره و سه برنزشد.

وی اضافه کرد: محمدرضا وطن فدا مقام دوم 1500 متر و اول 5000 متر، قاسم نظری مقام سوم پرتاب وزنه، سعید مکرم مقام اول 200 متر و سوم 100 متر، حمید امام پور مقام سوم 200 متر و نورمحمد آروخی با کسب مقام اول پرتاب دیسک، مدال آوران تیم آذربایجان غربی در بخش مردان بودند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان استان، دو و میدانی آذربایجان غربی قطب مهم پرتاب چکش کشور است.

میرکاوه موسوی اهل شهرستان ارومیه، رکوردار ایران و تنها ورزشکار المپیکی ایران در رشته پرتاب چکش هم اکنون در اردوی آمادگی مجارستان برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل حضور دارد.

موسوی که چندین مقام قهرمانی آسیایی و بین المللی در کارنامه دارد، در المپیک 2012 لندن حضور داشت ولی موفق به کسب مدال نشد.

میراسماعیل موسوی پدر کاوه موسوی نیز مقام قهرمانی ارتش های جهان(سیزم) را در اختیار دارد و پیش از پسرش رکورددار ایران در ماده پرتاب چکش بوده است.

سه مدال برنز در کارنامه موی تای ایران

در ادامه مسابقات قهرمانی جهان در سوئد، ملی پوشان ایران در سه مبارزه با شکست روبرو شد تا ایران به سه مدال برنز از این رقابت ها بسنده کند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان آذربایجان غربی در ادامه مسابقات قهرمانی جهان در سوئد ، ملی پوشان ایران در سه مبارزه با شکست روبرو شد تا ایران به سه مدال برنز از این رقابت ها بسنده کند.

عبدالهی نماینده وزن ٤٨ کیلو در مصاف با حریف قدرتمند تایلندی، چوبات تیواکوران به میدان رفت و نتیجه را به حریف واگذار و به مدال برنز این وزن دست یافت.

در دومین رقابت ملی پوشان موی تای در مسابقات جهانی سوئد این حسین نصیری ملی پوش شایسته  دسته ٥١ کیلو گرم آذربایجان غربی بود که مقابل کوهلم ریکیموف روس قرار گرفت و با قبول شکست مقابل این حریف آماده از راهیابی به فینال بازماند و به مدال برنز مسابقات جهانی ٢٠١٦ سوئد رسید.

مجید فلاح دیگر نماینده کشورمان در وزن ٩١ کیلوگرم تیم ملی در حالی مقابل پریماچوف اوکراینی به رقابت پرداخت که عملا آخرین نفر تیم ایران بود که برای فینالیست شدن باید با تمام قوا می جنگید.

نتیجه سه راند مبارزه این وزن نیز با برتری حریف بلند قامت اوکراینی به پایان رسید تا به این ترتیب پرونده تیم ملی موتای ایران با سه برنز از مسابقات جهانی ٢٠١٦ سوئد بسته شود.

پیش از این محمود ستاری، حسین کرمی و کاوه سلیمانی به رغم تلاشی که از خود نشان داد، نا کام ماندند و از گردونه رقابتها حذف شدند.

گفتنی است بیش از یکصد کشور جهان در این رقابت‌ها حضور دارند.  تیم ملی موی تای ایران در سال 2014 از آوردگاه جهانی صاحب یک مدال نقره و دو مدال برنز بود.

موی تای ایران در رقابت‌های آسیایی 2015 با کسب عنوان سوم آسیا جایگاه ویژه‌ای برای کسب عناوین جهانی به خود اختصاص داد.

تیم ملی موی‌تای ایران در شش وزن به این مسابقات اعزام شده است که حسین نصیری ورزشکار شایسته وزن 51 کیلوگرم اهل آذربایجان غربی می باشد.

علی گرشاسبی به عنوان سرپرست و سر مربی تیم ملی و همچنین سید بهمن رضوی به عنوان مربی تیم ملی ایران را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا