اخبار
کد خبر : 2371 ۱۳۹۵/۰۳/۰۸   

برگزاری نشست هم اندیشی آذربایجانی‌های خارج از کشور در آذربایجان غربی

مشاور استاندار آذربایجان غربی، از برگزاری نشست هم اندیشی آذربایجانی‌های خارج از کشور و علاقمندان خارجی و داخلی به سرمایه‌گذاری در استان با حضور دکتر شریعتمداری معاون رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش نای قلم، موسی زاده درباره نشست هم اندیشی آذربایجانی‌های خارج از کشور و علاقمندان خارجی و داخلی به سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان غربی در گفت و گوی خبری گفت: در راستای اهداف دولت تدبیر وامید و همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به خطه زرخیز آذربایجان غربی، نشست آذربایجانی‌های مقیم خارج از کشور و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری داخلی وخارجی در ارومیه برگزار می شود.

موسی زاده گفت: با توجه به پتانسیل‌های بالای استان در حوزه سرمایه گذاری های بخش خصوصی در ابعاد مختلف، بسته پیشنهادی برای هم استانی‌های خارج از کشور و سرمایه‌گذاران آماده شده که در این نشست مورد بررسی و پیشنهاد قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در بسته پیشنهادی آماده شده برای استان آذربایجان غربی برای ارائه در نشست هم اندیشی توسعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، مواردی مثل شیوه های مشارکت سرمایه‌گذاران و پروژه‌های مربوط به زیرساخت‌های ریلی، زمینی، هوایی وتجاری بخصوص راه‌اندازی هاب ویژه ترانزیتی، لجستیکی، اقتصادی و حمل ونقل بین المللی منطقه گنجانده شده است.

موسی زاده ادامه داد: مشارکت با بخش خصوصی در راه‌اندازی مجتمع صنایع پایین دستی پتروشیمی وصنایع مربوط به استحصال املاح دریاچه ارومیه، تولید(پتاس ومنیزیم)و دیگر تولیدات، احداث شهرک های کشاورزی گلخانه ای و پروژه های مرتبط با گردشگری به ویژه شهرک گردشگری سلامت از دیگر مواردی است که در این نشست طرح و پیگیری می شود.

مشاور استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: در این نشست راه‌اندازی مجتمع‌های صنعتی، کشاورزی وصنایع وابسته در حوزه بسته بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی و توسعه پایانه های صادراتی محصولات به ویژه میوه و صنایع غذایی با حمایت‌های مخصوص دولت نیز مطرح می شود.

شایان ذکر است در این نشست که به همت استانداری آذربایجان غربی، اداره کل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و نهاد ریاست جمهوری در محل هتل آنای ارومیه برگزار می شود، ایرانیان سرمایه گذار مقیم از کشورهایی مانند عراق، ترکیه، لهستان، ایتالیا، چین و جمهوری آذربایجان به همراه جمعی از سرمایه گذاران خارجی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا