اخبار
کد خبر : 2360 ۱۳۹۵/۰۳/۰۷   

استاندار جزييات سفر كاروان تدبير و اميد به آذربايجان غربي را اعلام كرد

استاندار آذربایجان غربی جزییات سفر رئیس جمهوری اسلامی به استان آذربايجان غربي را تشریح کرد.

به گزارش ناي قلم، قربانعلي سعادت در گفت و گوي خبري گفت: ریاست جمهوري روز دوشنبه 10 خرداد، ساعت 9:30 صبح از طریق فرودگاه بین المللی ارومیه وارد استان خواهند شد و پس از استقبال مردمی در ورزشگاه تختی ارومیه در جمع عموم مردم شهیدپرور استان، سخنرانی خواهند كرد.

وی افزود: دیدار با برگزیدگان و نخبگان استان در رشته های علمی مختلف، دیدار با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان و حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه های رئیس محترم جمهوری اسلامی در روز نخست سفر به استان است.

سعادت ادامه داد: رئیس جمهوری در روز دوم نیز با حضور در محل مجتمع پتروشیمی مهاباد، ضمن افتتاح این طرح، دستور افتتاح همزمان چندین پروژه در نقاط مختلف استان و شهرستان ها را صادر خواهند کرد.

استاندار آذربایجان غربی، حضور و سخنرانی در جمع مردم مهاباد و شرکت در نشست خبری را از دیگر برنامه های رئیس جمهوری اسلامی در روز دوم سفر به استان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصريح كرد: دیدار با مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه استان آذربایجان غربی، استماع مسائل و مشکلات استان در حوزه های مختلف تولیدی، اقتصادی، صنعتی و ارائه راهکار برای رفع این مشکلات، افتتاح همزمان 341 طرح عمرانی و اقتصادی با بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه بری، هدفگذاری برای اتمام پروژه های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی و تامین اعتبار برای تکمیل طرح ها و پروژه های تاثیرگذار در توسعه استان از مهمترین اهداف و دستاوردهای سفر دکتر روحانی به استان آذربایجان غربی است.

استاندار افزود: در این سفر جاده تمرچین به نقده، سرو به ارومیه، رازی به قطور و خوی به صورت کامل به اتمام می‌رسد و قابل بهره برداری است و نیز جاده ایواوغلی به بازرگان نیز جز این طرح ها است.

سعادت، امضای تفاهم نامه احداث شهرک گردشگری سلامت با 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در منطقه سیلوانای ارومیه را از دیگر مواردی عنوان کرد که در سفر رئیس دولت تدبیر و امید به آذربایجان غربی اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه این گفت‌وگو با تشریح قابلیت ها و پتانسیل های استان نیز گفت: وجود آب و خاک حاصلخیز و مناسب در استان، وجود يك میلیون هکتار زمین قابل کشت، هم مرزی با سه کشور خارجی، وجود جوانان با استعداد و فعال در حوزه های مختلف علمی بویژه در بخش شرکت های دانش بنیان، وجود همدلی و اتحاد میان مردم واقوام و ادیان مختلف در استان و ... از مهمترین ظرفیت هایی است که دولت تلاش دارد از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن در جهت رونق و توسعه اقتصادی استان استفاده کند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه افزود: بدون تردید در سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان همچون همیشه شاهد مهمان نوازی و استقبال گرم مردم شریف استان خواهیم بود و این سفر خیر و برکت فراوانی برای استان به همراه خواهد داشت و زمینه ای برای ارتقای امید در جامعه بویژه در بین جوانان و قوت قلب برای دولتمردان در جهت خدمتگزاری هر چه بیشتر به مردم شریف استان علی الخصوص در بحث احیای دریاچه ارومیه خواهد شد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا