اخبار
کد خبر : 2359 ۱۳۹۵/۰۳/۰۷   

دولت به مشکلات استان نگاه ترمیمی داشته باشد

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه ارومیه با اشاره به سفر هیئت دولت به استان گفت: دولت که دایه عدالت محوری دارد با نگاه جدی به مشکلات این استان نگاه ترمیمی داشته باشد.

به گزارش ناي قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز اظهار كرد: با توجه به سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استانمان خواهشمندیم مسئولان دولتی در رساندن وضعیت نامطلوب و شکاف در شاخصه های توسعه استان تلاش کنند.

وي افزود: استان آذربايجان غربي از نظر آموزش و پرورش دارای رتبه‌های آخر است که این شایسته و برازنده مردم این خطه نیست.

قريشي اظهار اميدواري كرد دولت که دایه عدالت محوری دارد با نگاه جدی به مشکلات این استان نگاه ترمیمی داشته باشد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اقتدار کشور و جهاد کبیر از پایه‌های پیشرفت نظام اسلامی است، تصريح كرد: مقام معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری که اخیراً بعد از مراسم افتتاحیه صورت پذیرفت به مطالب مهمی اشاره فرمودند، معظم له پایه‌های لازم برای پیشرفت نظام و انقلاب اسلامی را اقتدار کشور و جهاد کبیر عنوان کردند و فرمودند: «کشور اسلامی بایستی از نظر علمی، سیاسی و اقتصادی مقتدر و قوی باشد چراکه اگر دولت و کشوری از نظر علمی، سیاسی و اقتصادی تقویت نشود حتی کشورهای ضعیف هم به او غلبه می‌کند».

امام جمعه ارومیه اضافه كرد: معظم له در رابطه با جهاد کبیر فرمودند: «جهاد کبیر عبارت‌اند از دشمن‌شناسی و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن؛ بنابراین نبایستی کشور به گونه ای باشد که توان مقابله با دشمن را نداشته و فرار کند»، لذا اگر کشوری بصیرت و دشمن‌شناسی داشته باشد نظام و انقلاب آن روبه پیشرفت و توسعه خواهد بود.

وی با اشاره به مسئله مهم حفظ نظام و انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری بیان داشت: معظم له فرمود‌ند: «ایجاد انقلاب از حفظ و نگهداری آن آسان‌تر است» لذا حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی از ایجاد یک انقلاب سخت و مشکل‌تر است، دشمن مستکبر در طی سال‌های متمادی با تهاجم نرم، تحریم اقتصادی و توطئه در داخل و خارج کشور در صدد ایجاد شورش و راه اندازی جریان‌های ضدانقلابی با هدف براندازی ارزش‌های اسلامی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی اذعان داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسئله مهم نفوذ از دیگر نکاتی است که می‌طلبد مردم و مسئولین به آن دقت و توجه داشته باشند چرا که دشمن با هدف نفوذ در تفکرات و باورهای نیروهای انقلابی، تصمیم‌ساز و تصمیم گیر همچون دولت، مجلس و قوه قضاییه در تلاش است تا ضربه وارد کند و نظرات و عقاید مردم، مدیران و مسئولین را نسبت نظام و کشور تغییر دهد که این نیازمند آگاهی و هوشیاری همگانی است.

قریشی خاطرنشان کرد: در رأس همه دشمنی‌ها و دشمن‌ها شیطان قرار دارد و از افکار و وسوسه‌های شیطانی است که آهسته آهسته بر افکار و باورهای انسان ریشه دوانده و درصدد تغییر آن‌ها برآید، لذا گاهاً در برخی از رسانه‌ها شاهد آن هستیم که سیاهی چادر و عفت بانوان را بهانه قرار داده و بر کراهت رنگ سیاه برای حفظ حجاب و عفت می‌تازند، چرا این افراد به فرمایشات الهی در مورد رنگ‌ها و نحوه پوشش که از سوی ائمه معصومین (ع) روایت‌شده نمی‌پردازند و به کراهت لباس سیاه اشاره می‌کنند.

وی همچنين بیان كرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مردم و مسئولین نسبت به رسیدن این ماه مبارک آمادگی روحی و فضای معنوی شهر را مهیا کنند و نعوذبالله شاهد روزه‌خواری، تظاهر به روزه‌خواری و معصیت الهی در جامعه مشاهده نشود.

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: اگر حریم‌های الهی حفظ شود جامعه از خشکسالی، نزول امراض و ازدیاد مرگ در امان می‌ماند ولی اگر برخلاف آن در جامعه رخ دهد و حریم الهی پایمال شود سختی بر مردم نازل می‌شود لذا تمام مسئولین، محیط شهر را به گونه ای تدبیر کنند که ایمان و تقوا در شهر سایه بیندازد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا