اخبار
کد خبر : 2357 ۱۳۹۵/۰۳/۰۶   

کلانتری شهرک تازه تاسیس گلمان ارومیه راه اندازی شد

*کلانتری‌ها نمادعینی برقراری نظم و امنیت در جامعه

امنيت عمومي، يكي از نيازهاي اساسي جوامع است و تلاش براي افزايش و حفظ آن از وظايف نيروهاي انتظامي است.

به گزارش ناي قلم، پليس براي انجام دادن رسالت خطير خود که همانا تامين امنيت اعضاي جامعه است نياز به مشارکت و همکاري مردمي دارد، چه بسا جلب اعتماد مردم و ایجاد رضایت‌مندی در آن‌ها، تاثیر به سزایی در موقعیت پلیس نيز دارد.

با توجه به اينكه ارتباطات و تعاملات اجتماعی از جمله ویژگی‌های اساسی پلیس اجتماع‌محور است که در مواجهه با معضلات، مسایل، ناهنجاری‌ها و جرایم از آن بهره می‌گیرد، آشکار است که پلیس بدون همکاری مردم و مشارکت آن‌ها و نیز ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای دیگر نمی‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم و افزایش ایمنی توفیقی داشته باشد.

در اين بين کلانتری‌ها می‌توانند با استفاده از مشارکت اجتماعی و حضور سکنه محلی و استفاده از نقطه نظرات آن‌ها تا اندازه زیادی با مشکلات امنیتی و انتظامی محدوده استحفاظی خود آشنا شده و با سهیم کردن مردم در تأمین امنیت، بیش از پیش در برقراری نظم و حفظ امنیت موفق باشند.

در اين راستا کلانتری 23 شهرک تازه تاسیس گلمان ارومیه امروز طی مراسمي با حضور فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان غربي، فرماندار و شهردار اروميه و جمعي از مسئولان استان راه اندازی شد.

امنيت؛ پيش شرط و پيش نياز توسعه

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در اين مراسم امنیت پایدار را لازمه ثبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه عنوان كرد و گفت: بدون ترديد می‌توان اعتقاد داشت که امنيت در همه ابعاد سياسي، اقتصادی و فرهنگی پيش شرط و پيش نياز توسعه همه جانبه است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر اصلانی از امنيت به عنوان توليد اجتماعی نام برد و اظهار كرد: توليد امنيت، بر عهده مردم و ساير دستگاه‌های دولتی و حفظ آن نيز وظيفه نيروی انتظامی است.

وي در عين حال تصريح كرد: هزينه در حوزه امنیت، سرمایه گذاری است چراكه با امنيت، آرامش در جامعه حاکم مي‌شود و از سوي ديگر اقتصاد رونق مي‌يابد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به این که امنیت قابل قبولی در این استان برقرار است، اظهار کرد: این استان نسبت به جمعیت استان‌های دیگر از نظر مقایسه آمار جرائم در وضعیت خوبی قرار دارد که این دستاورد با حمایت‌های مردم و نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان کسب شده است.

اصلانی از كاهش 30 الی 40 درصدي سرقت در استان خبر داد و گفت: این كاهش با حمایت مردم و رسانه‌ها محقق شده است و باید مردم در همه کارهای پلیس وارد شده و به نیروهای کمک کنند تا یک جامعه امن داشته باشیم.

وی با بيان اينكه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نماد عینی برقراری نظم و امنیت در جامعه هستند، اضافه کرد: امروز کلانتری‌ها به عنوان حافظ جان و مال مردم محسوب می‌شوند و به عنوان جای امن برای مردم هستند.

اصلاني با اشاره به اینکه حمایت مردمی، فلسفه راه اندازی کلانتری هااست، افزود: مردم مهم‌ترین پشتوانه کلانتری‌ها هستند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: پیش از این شهرک گلمان توسط پاسگاه امامزاده کنترل و پوشش داده می‌شد که با افتتاح کلانتری 23 در این شهرک تازه تاسیس، علاوه بر این شهرک 13 روستای هم‌جوار را از خدمات انتظامی برخوردار خواهند شد.

وي از تاسیس سه کلانتری در سطح استان طی ماه‌های آینده خبر داد و ادامه داد: یکی از کلانتری‌های جدیدالتأسیس در ارومیه تا دو ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

کلانتری‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان انتظامی

شهردار ارومیه نیز در این مراسم با اشاره به اينكه کلانتری‌ها به عنوان محلی امن و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان انتظامی هستند، گفت: امروز امنیت پایدار در تمامی نقاط مختلف این استان حتي در نقاط صفر مرزي به خوبی احساس می‌شود كه مدیون خون شهدا و ایثارگران و نتیجه تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی هستيم.

محمد حضرت پور افزود: شهرک تازه تاسیس گلمان ارومیه در آینده نزدیک به یکی از شهرک‌های نمونه کشور تبدیل خواهد شد چون از نظر معماری، فضای سبز و فضای تفریحی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وي مهم‌ترین مشکل شهرک گلمانخانه را نبود شبکه فاضلاب اعلام و تاكيد كرد: مسئولان مربوطه بايد نسبت به احداث شبکه فاضلاب این شهرک اقدامات لازم را هرچه سريع‌تر انجام دهند.

راه‌اندازي کلانتری یکی از مطالبات مردم شهرک گلمانخانه

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازي کلانتری یکی از مطالبات مردم این شهرک بوده و خلأهایی که در این شهرک بوده، با افتتاح این کلانتری برطرف مي‌شود.

سرهنگ حسین صمدپور افزود: زمینی به مساحت یک هزار متر مربع توسط اداره راه و شهرسازی اختصاص یافته که اگر اعتبارات لازم در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد، به زودی عملیات احداث ساختمان کلانتری نیز آغاز مي‌شود.

کلانتری گلمانخانه در 150 متر مربع فضای فیزیکی و در سه طبقه احداث شده و توسط شهرداری ارومیه به مدت یک سال در اختیار نیروی انتظامی ارومیه قرار گرفته است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا