اخبار
کد خبر : 235 ۱۳۹۴/۰۴/۲۴   

صدور مجوز براي احداث سردخانه بر اساس نياز استان باشد

معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار آذربايجان غربي  گفت: صدور مجوز براي احداث سردخانه هاي جديد بايد به صورت ضابطه مند باشد و بر اساس نيازهاي استان صورت گيرد.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان عصر امروز در جلسه كارگروه امور اقتصادي و توليدي استان اظهار کرد: با توجه به سياست‌هاي ستاد احياي درياچه اروميه، حفظ وضعيت موجود كشاورزي و حركت به سمت مكانيزه کردن اين بخش با هدف ارتقاي ظرفيت‌هاي توليد در استان مورد تاكيد است و پيش بيني مي‌شود با اعمال روش‌هاي نوين آبياري و كشت در بخش كشاورزي استان، بتوانيم ظرفيت توليدي استان را در اين حوزه افزايش دهيم.

مديركل جهاد كشاورزي آذربایجان غربی هم در اين جلسه گزارشي در زمینه سردخانه هاي استان ارائه كرد و گفت: تعداد سردخانه هاي داراي پروانه بهره برداري در استان 283 واحد با ظرفيت اسمي 667 هزار و 212 تن است كه پس از تجهيز به باكس پالت، ظرفيت علمي آنها به 600 هزار و 490 تن كاهش يافته است.

اسمعیل كريم زاده نیز در این جلسه که به منظور بررسی آخرين وضعيت سردخانه‌هاي استان برگزار شد، اضافه كرد: همچنين تعداد 55 طرح تاسيس سردخانه داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 30 درصد با ظرفيت 152 هزار و 750 تن در استان در حال احداث مي باشد.

وي در زمینه سردخانه هاي مورد نياز استان گفت: بر اساس آمار و تحقيقات صورت گرفته و با در نظر گرفتن روند فعلي استان در بحث توليد محصولات باغي، تا سال 96، نياز به افزوده شدن نزديك به 460 هزار تن ظرفيت به ظرفيت سردخانه هاي استان وجود دارد.

در ادامه اين جلسه در خصوص اولويت هاي سرمايه گذاري بخش كشاورزي استان نيز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا