اخبار
کد خبر : 2348 ۱۳۹۵/۰۳/۰۵   

مشارکت ضعیف دستگاه های اجرایی استان در فرآیند جذب افراد بی سواد

مدیرکل آموزش و پرورش استان با ابراز ناخرسندی از مشارکت ضعیف دستگاه های اجرایی استان در فرآیند جذب و آموزش افراد بی سواد، گفت:  از 41 هزار نفر افراد بی سواد جذب شده در سال جاری تنها 2هزار نفر توسط دستگاه های اجرایی شناسایی و جذب شده اند.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی در جلسه هماهنگی سه جانبه در خصوص پیشبرد برنامه های سواد آموزی استان اظهار کرد: متاسفانه استان آذربایجان غربی جزو استان هایست که بیشترین تعداد افراد بی سواد را داراست که این مهم وظیفه مسئولان را دوچندان می کند.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه استاندار آذربایجان غربی برای ریشه کن سازی بی سوادی در استان منجر به تدوین برنامه چهارساله برای این موضوع شده است که تنها با مشارکت و اقدمات بسیجی وار دستگاه های اجرایی محقق خواهد شد.

سیدمصطفوی گفت: امسال سهمیه وزارت آموزش و پرورش برای استان جذب و آموزش 39 هزار بی سواد بود که با تلاش همکاران بیش از 41هزار نفر جذب شد.

وی گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان می تواند در جذب و شناسایی افراد بی سواد در مجموعه های صنعتی، اصناف و جامعه کارگری نقش موثری ایفا کند.

هوشنگ عطاپور، مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر مشارکت تمام دستگاه های اجرایی در امر شناسایی، جذب و آموزش افراد بی سواد در سطح استان تاکید کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر جدیت این اداره کل برای شناسایی افراد بی سواد در سطح جامعه اصناف، کارگری و سایر افرار مرتبط با این اداره کل تاکید کرد.

جعفرصادق اسکندری خاطر نشان کرد: اداره آموزش این اداره کل، تاکنون تعداد 800 نفر از افراد بی سواد شناسایی کرده و در صدد برنامه ریزی برای آموزش آنها است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا