اخبار
کد خبر : 2323 ۱۳۹۵/۰۳/۰۱   

اخبار کوتاه شهرستان های آذربایجان غربی

مجوز تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان مهاباد صادر شد 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از صدور مجوز تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان مهاباد خبر داد .

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفت و گویی اظهار کرد: توسعه آموزش عالی در عرصه سلامت یکی از سیاستهای مهم دانشگاه علوم پزشکی محسوب می شود چرا که معتقدیم توسعه استان در مقوله سلامت بدون توسعه آموزش عالی امکان پذیر نیست لذا بر اساس امکانات و زیر ساختهای موجود و پیگیری های انجام گرفته توسط این دانشگاه ، مجوز تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در مهاباد صادر گردیده و در محل ساختمان پیراپزشکی سابق در این شهرستان مستقر خواهد شد .

وی افزود: در این مجتمع آموزشی رشته های پرستاری و پیراپزشکی وجود خواهد داشت و از مهر ماه سال جاری پذیرای دانشجو خواهد بود .

آقازاده تاکید کرد: تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه اجرای اقدامات زیر ساختی و زیربنایی برای نیل به توسعه در این استان است.

به گفته وی استان آذربایجان غربی علیرغم محرومیت های بسیار زیاد، شایسته نیل به بهترین هاست و این مهم با همدلی، تلاش و پیگیری های مداوم مسئولان سازمان های مختلف، نمایندگان مردم در مجلس، جمیع دست اندرکاران مدیریتی استان و همچنین نگاه ویژه در سطح ملی نسبت به نیازها و محرومیت های این استان قابل حصول است.

نمایشگاه میراث مکتوب شهرستان خوی افتتاح شد

نمایشگاه میراث مکتوب شهرستان خوی روز شنبه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افتتاح شد.

نمایشگاه نسخ خطی و کتب قدیمی و نفیس خوی تحت عنوان میراث مکتوب در محل فضای نمایشگاهی موزه راه اندازی شده و به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و همزمان با خجسته میلاد مهدی موعود(عج) و با حضور مسئولان محلی و استانی افتتاح شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در آیین افتتاح این نمایشگاه با تقدیر از اهداء کنندگان کتب و نسخ خطی گفت: امروز مشارکت عمومی و مردمی در حفظ و نگهداری از مواریث فرهنگی نقش مهمی دارد و می تواند در جهت اعتلای فرهنگی و بازشناسی هویت تاریخی اثرات مثبتی را به بار آورد. 
جلیل جباری با تقدیر از مردم فرهنگ دوست و علاقه مند به حفظ آثار و اشیاء قدیمی به ویژه قرآن، کتب مذهبی، فرهنگی، تاریخی و علمی خواست به منظور احترام و ارزش نهادن به نیاکان این مرز و بوم در صورت تمایل اشیاء و کتاب های دست نویس و قدیمی خود را برای نگهداری بهینه در موزه خوی، به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی تحویل داده و به نام خود ثبت کنند.
وی گفت: امید می رود مردم فرهنگ دوست از این عمل خیر استقبال خوبی به عمل آورند.
در این نمایشگاه نزدیک به چهل کتاب و نسخ خطی قدیمی و نفیس با مضامین و محتوای مذهبی و عارفانه به نمایش گذاشته شده است.
همچنین 20 سند تاریخی مربوط به شهرستان خوی نیز که قدیمی ترین آن مربوط به دوره صفوی و اخیرترین آن، دستخط مبارک امام راحل خطاب به روحانیون شهرستان خوی است، در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده است.
این نمایشگاه همه روزه در دو نوبت صبح و عصر در محل فضای نمایشگاهی موزه شهرستان خوی برای بازدید عموم دایر است.

جمع آوری بیش از 700متر تور دام از تالاب سلدوز نقده

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت : بیش از 700 متر تور دام از تالاب سلدوز کشف وجمع آوری شد.

فرامرزسفری افزود: باپایش وگشتهای منظم و شبانه روزی مأموران یگان حفاظت شهرستان نقده و محیط بانی گرده قیط در این مأموریت که از یک بامداد تا 11 صبح به طول انجامید کلیه نقاط تالاب مورد پایش وگشت و کنترل قرار گرفت و بیش از 700 متر تور دام از تالاب سلدوز کشف وجمع آوری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت : تالاب سلدوز با وسعت 600هکتار، باوضعیت مطلوب زیستگاهی محل زیست بسیاری از آبزیان وپرندگان آبزی وکنار آبزی است.

وی ادامه داد: به کلیه صیادان وشکارچیان توصیه می شود با توجه به ممنوعیت منطقه و فصل حساس تخم ریزی وتخم گذاری آبزیان وپرندگان از هر گونه شکار وصید خودداری کنند در غیر این صورت با متخلفین به شدت برخورد قانونی خواهدشد.

به گزارش ایسنا؛ تالاب سلدوز در فاصله 25 کیلومتری شهرستان نقده واقع شده و در سال 1380 احیا و هم اکنون وضعیت مطلوب زیستگاهی این تالاب سبب مهاجرت و حضور بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی و همچنین آبزیان و جانوران دیگر شده است.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کنند که از این تعداد، تالاب های درگه سنگی ، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی هستند.

شهرستان نقده با 121 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا