اخبار
کد خبر : 2320 ۱۳۹۵/۰۳/۰۱   

ضرورت اجرایی شدن سامانه سماد در آذربایجان غربی

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین آذربایجان غربی بر لزوم اجرایی کردن سامانه فوق جهت عملیاتی کردن سیاست های شفاف سازی دولت، تأکید کرد.

به گزارش نای قلم، طهماسب حاجی حسینلو در نخستین کارگاه آموزش سامانه "سماد" در راستای اجرایی کردن سامانه مذکور در استان آذربایجان غربی با ارائه توضیحاتی در زمینه قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و سامانه الکترونیکی گزارش بدهی ها و مطالبات دولت(سماد)، اظهار کرد: با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه 1394، وظایف جدیدی جهت انتظام وضعیت اقتصادی کشور به دولت واگذار شده که یکی از این وظایف وفق ماده (1) قانون مذکور، دولت را مکلف به اجرای آن کرده است، شناسایی، استخراج و مدیریت بدهی ها و مطالبات دولت است.

وی افزود: در اجرای این تکلیف، مرکزی در وزارت امور اقتصادی و دارایی و زیر نظر معاونت نظارت مالی با عنوان اداره کل مدیریت بدهی ها و مطالبات عمومی دولت ایجاد و در ادارات کل استانی نیز این وظیفه به اداره نظارت مالی محول شده است.

حاجی حسینلو اضافه کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی باید ضمن جمع آوری گزارش بدهی و مطالبات دستگاه های اجرایی، گزارش های دریافتی را بررسی، تائید و به مبادی ذیربط ارسال کند.

رئیس خزانۀ معین استان افزود: با توجه به اهمیت این فرایند و به دلیل حساسیت موضوع برای دولت در ارائه سریع و دقیق اطلاعات بدهی و مطالبات به مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع ذی ربط، نسبت به تهیه سامانه جامع و مستقل (سماد) تحت شبکه دولت برای تحقق این منظور، اقدام گردید، لذا تمام دستگاه های اجرایی مطابق آموزشی که توسط کارشناسان ارائه می شود ملزم به ارائه الکترونیکی گزارش بدهی ها و مطالبات خود از طریق این سامانه هستند.

در ادامه، توضیحات کاملی توسط کارشناسان  اداره نظارت مالی طی دو جلسه متوالی، جلسه اول الزامات و کلیات سامانه، جلسه دوم نحوه ورود به سامانه به صورت آنلاین و نحوه تکمیل فایل های بدهی ها، مطالبات و تراز آزمایشی لازم، به حاضران جلسه ارائه شد.

در پایان جلسه، به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ لازم ارائه شده و کارشناسان به رفع ابهامات و اشکالات خویش در رابطه با سامانه سماد، پرداختند.

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا