اخبار
کد خبر : 2314 ۱۳۹۵/۰۲/۳۱   

امنیت در کشور ما به طور قابل قبولی حاکم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امنیت در کشور ما در سایه‌ی تلاش سربازان گمنام و سایر نیروها به طور قابل قبولی ساری و جاری است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: نیروهایی که در وزارت اطلاعات خالصانه و گمنام تلاش می‌کنند تا در این مملکت امنیت جماعت را تأمین کنند، کسانی که خالصانه بدون نام و نشان شب و روز در تلاشند تا مردم با امنیت زندگی کنند، عده‌ای هستند که خدمت می‌کنند ولی خدمتشان آشکار است و مردم از آنها قدردانی می‌کنند اما عده‌ای تلاش کرده و زحمت می‌کشند بدون اینکه نام و نشان آنها نمایان شود، به یقین اجر اینان نزد خدا بیش از حد است و امنیت جامعه در سایه‌ی تلاش این عزیزان و سایر نیروها به طور قابل قبولی حاکم است.

او افزود: در سایر کشورها شاهد بمب‌گذاری، ترور و کشت و کشتار هستیم اما در مملکت ما با تلاش این سربازان و عنایات حضرت حق در امنیت کامل زندگی می‌کنیم. قریشی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام در حفظ امنیت جمهوری اسلامی ایران افزود: از تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) که امنیت را برای کشور ولی عصر(عج) فراهم ساخته اند، قدردانی می کنم.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سی و سومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، تصریح کرد: شاخص‌ترین مسئله در فرمایشات ایشان این بود که بر اساس آیات قرآن کریم اقتدار ما مسلمانان وابسته به دو مسئله است؛ یکی ایمان به خدا و اطاعت از خدا و دومی کافر بودن به طاغوت و بیزاری و برائت جستن از طاغوت.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: این دو رکن اقتدار مسلمانان در دنیاست و اگر این دو رکن را رعایت کنند در دنیا اقتدار خواهند داشت و اگر رعایت نکنند در دنیا خوار و ذلیل خواهند بود. به گفته وی در شرایط حاضر طاغوت اعظم و رأس طاغوت‌ها آمریکاست، برخی از کشورهای منطقه ظاهراً مسلمان هستند ولی به جای اینکه به طاغوت کافر باشند بدان ایمان می‌آورند.

 امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: عجیب است الان می‌بینیم برخی به جای اینکه به خدا متکی باشند به طاغوت و آمریکا متکی هستند، خداوند متعال در قرآن با صراحت می‌فرماید اینان بجای اینکه به خدا ایمان آورند به طاغوت ایمان می‌آورند و با حرف های آنان نشست‌وبرخاست می‌کنند، لذا فرمودند مهمترین وظیفه برای علما و نخبه‌های جامعه‌ی اسلامی و تمام مسلمانان این است که روشنگری کرده و طاغوت را به مردم نشان دهند و حقایق را آشکار کرده و پنهان نکنند.

وی متذکر شد: در مملکت ما عده‌ای سعی دارند چهره‌ی طاغوت را بزک‌کرده و آن را به‌عنوان دوست نشان دهند، اگر عالمان و روشنفکرانی که این مسئله را می‌دانند آن را به ملت تبیین نکنند خداوند آنان را لعنت می‌کند، اگر ما نفرت از طاغوت را نعوذبالله به محبت تبدیل کنیم و به جای اینکه طرف از طاغوت بیزاری جوید از آن خوشش بیاید، لعنت خدا شامل حال ما می شود.

 امام جمعه ارومیه تاکید کرد: اصلی‌ترین محور برای اتحاد بین مسلمانان چنگ زدن به قرآن است، قرآن وظیفه را برای مسلمانان در مقابل طاغوت روشن و شفاف بیان کرده است، اگر مسلمانان نمی‌دانند که در قبال طاغوت چه باید بکنند باید از قرآن یاری‌جویند.

وی در ادامه خواستار توجه جدی به مقوله ازدواج جوانان شد و گفت: طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) هرکسی ازدواج کند، نصف دینش احراز می شود و بنا بر روایتی اکثر جهنمی ها، مجرد هستند.

حجت الاسلام قریشی همچنین بر حضور حداکثری مردم در آیین های نماز جمعه تاکید کرد. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ولیعصر عج این ایام را به محضر صاحب زمان و تمام مسلمانان جهان تبریک گفت و تصریح کرد: موضوع ظهور و قیام امام زمان عج از مباحثی است که تمامی امت اسلامی در خصوص ان اتحاد و اتفاق دارند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه تصریح کرد:لذا در زمان غیبت امام زمان عج وظیفه مسلمان این است که در جهت پیاده کردن اهداف قیام ان حضرت تلاش کنند.

 حجت الاسلام قریشی بر اهمیت خواندن دعای عهد و ندبه نیز بسیار تاکید کرد و گفت:در روایات نیز امده که هرکس چهل روز دعای عهد را قرائت کند از یاران واقعی ان حضرت خواهد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا