اخبار
کد خبر : 2313 ۱۳۹۵/۰۲/۳۰   

نخستین همایش ملی آسیب شناسی طلاق در ارومیه پایان یافت

نخستین همایش ملی آسیب شناسی طلاق با معرفی نفرات برگزیده به کار خود خاتمه داد.

به گزارش نای قلم، در مراسم اختتامیه که با حضور نماینده منتخب مردم ارومیه در دور دهم مجلس شورای اسلامی، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در ارومیه به کار خود پایان داد نفرات برتر در بخش مقاله و پوستر با اهدای تندیس و هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش مقاله برگزیده که به شکل سخنرانی ارائه شد گلبار مرادی مقام اول و زهرا تیموری و حمید محمدی به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش پوستر برگزیده نیز نرگس هدایتی حائز مقام برتر شد.

در بخش مقالات برگزیده نیز اسدالله مالکی، شهرام اکبری، مریم برزگری، محمدباقر کابوسی، معصوم مشمول و سارا صفوی آذری مقام های برتر را کسب کردند.

برنامه های پژوهشی راهکار تدوین قوانینی محکم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

منتخب مردم ارومیه در دور دهم مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی آسیب شناسی طلاق در ارومیه گفت: برنامه های مبتنی بر پژوهش و علم راهکاری موثر در تدوین قوانین برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

سید هادی بهادری اظهار کرد: اگر فعالیت های عملی بر اساس پژوهش و مبتنی بر تحقیق نباشد تبعات جبران ناپذیری را برای کشور به دنبال دارد.

او با تقدیر از بانیان این همایش به ویژه بهزیستی استان تصریح کرد: آمادگی آن را داریم تا از نتایج علمی چنین همایش هایی حمایت های قانونی را در مجلس داشته باشیم.

وی گفت: تداوم چنین نشست هایی ضمن تدوین سیاست های درست زمینه خانواده پایدار را فراهم می سازد.

همایشی برای ایجاد حساسیت در جامعه و برقراری تعامل بین بخشی

معاون امور اجتماعی بهزیستی اذربایجان غربی هم برگزاری نخستین همایش ملی آسیب شناسی طلاق را فرصتی ارزنده در راستای ایجاد حساسیت در جامعه و برقراری تعامل بین بخشی دانست و گفت: متولیان امر با درک این حساسیت نسبت به برگزاری این همایش برای ایجاد هماهنگی اقدام نمودند.

زرین تاج علیزادگان اظهار کرد: تفکر در آیاتی که در ارتباط با طلاق وارد شده‌اند، نشان می‌دهد که خداوند متعال طلاق را به عنوان آخرین راه‌حل اختلافات خانوادگی در نظر گرفته و با تشریع آموزه‌های اخلاقی در این باره و سفارش به احسان و نیکی، رعایت آداب و دستورات اخلاقی و برحذر داشتن از آزار یا اضرار همسران؛ سعی داشته تا آن را از حالت خصمانه خارج کرده و به صورتی پسندیده که برای طرفین کم‌ضررتر باشد، درآورد.

وی ادامه داد: خانواده سالم یکی از ارکان اصلی جامعه ای پویا و موفق و پیشرو است، تک تک اعضاء یک خانواده حق برخورداری از حداقل رفاه مادی و معنوی، احساس رضایت از زندگی، اوقات فراغت سالم و شاد، اعتماد به نفس، کسب تجربیات تلخ و شیرین و آموزش های ضروری برای زندگی مطلوب را داشتند و مقید به آموزش و عمل به صیانت از حقوق خود و دیگران می باشند و این مباحث میسر نمی شود مگر در یک خانواده منسجم.

 علیزادگان با بیان اینکه در جامعه امروزی که تکنولوژی لحظه به لحظه در حال پیشرفت است، ادامه داد: متأسفانه به دلیل عدم آموزش فرهنگ استفاده از تکنولوژی نرخ آسیب های نوپدید سیر صعودی دارد که جبران آن به سادگی ممکن نیست.

 دبیر کمیته اجرایی همایش  با تشریح روند برگزاری این همایش تصریح کرد: اواخر سال 93 پیشنهاد و طرح برگزاری همایش استانی آسیب شناسی طلاق مطرح شد، با توجه به این که در آن زمان تفاهم نامه بشیر با تأکید بر تحکیم بنیان خانواده فیمابین سازمان بهزیستی کشور(معاونت های اجتماعی، پیشگیری ) و اداره کل دادگستری در خصوص انجام مداخلات مشترک طلاق منعقد شده بود، پیشنهاد برگزاری همایش به صورت منطقه ای و سپس در راستای ارتقای ارزش علمی به صورت ملی مطرح و به تصویب استانداری و معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور وISC رسید.

علیزادگان با اشاره به اینکه بدیهی است با برگزاری یک همایش کنترل و کاهش طلاق میسر نیست، افزود: هدف همایش حساس سازی آگاهسازی بخصوص قشر جوان، آسیب شناسی و در نهایت تدوین سند طلاق است که بر اساس علل اولویت دار طلاق می تواند برنامه ریزی هایی در سطح کلان و خرد را برای کنترل و کاهش طلاق انجام داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا