اخبار
کد خبر : 2312 ۱۳۹۵/۰۲/۳۰   

برنامه توسعه اجتماعی محله محور است

مدیرکل پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برنامه توسعه اجتماعی محله محور است، گفت: یکی از برنامه های تدوین شده در چشم انداز جدید توسعه محلی و ارتقای سلامت اجتماعی است.

به گزارش نای قلم، شیرین احمدنیا در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی طلاق در ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این برنامه ضمن برجسته شدن نقش مردم به ویژه در محلات سازمان های مردم نهاد نیز پای کار می آیند.

وی افزود: در این برنامه  مردم ساکن در محلات از طریق آموزش های لازم توانمند شده و از این طریق فرصت مشارکت موثر و حمایت یابی در راستای کاهش آسیب ها نیز فراهم می شود.

احمدنیا اضافه کرد: برنامه دوم تغییر چشم انداز دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارتقای سرمایه اجتماعی و ارتباطات سالم است.

وی افزود: در این برنامه که عموم مردم در گروه های مختلف از نسل های مختلف و قومیت ها و اقشار مختلف را در بر می گیرد تاکید بر تنوع شیوه های آموزشی و مشاوره ای و بهره مندی از تکنولوژی های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و تعامل میان بهزیستی و جامعه است.

احمدنیا ادامه داد: در این سرفصل برنامه ای تحت عنوان پاتوق اجتماعی و تبادل خدمات اجتماعی به منظور بهره مندی درست و صحیح از جمله فضای مجازی نیز پیش بینی شده است تا گروه های مختلف در فضاهای اجتماعی با ارتباطات و اعتمادسازی که توسط بهزیستی فراهم می شود نسبت به تبادل داشته های خود و هم افزایی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه تبادل خدمات اجتماعی، آموزش حقوق و مسئولیت های شهروندی و تاکید بر ظرفیت ها و کارکردهای مثبت خانواده در این برنامه مورد نظر است، افزود: در تدوین چشم انداز جدید از ظرفیت و توان استان ها، نخبگان علمی و دانشگاهی و جمعیت همیاران سلامت روانی اجتماعی و تشکل های مردم نهاد بهره می بریم.

احمدنیا با اشاره به تغییر چشم انداز دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی از فردی و روانشناختی به رویکرد اجتماعی و جامعه شناختی، اظهار کرد: در این رویکرد که با برنامه های متنوعی همراه است سعی بر آن است تا سبک زندگی و ارتباطات سالم به خانواده ها در راستای کاهش آسیب هایی چون طلاق آموزش داده شود.

مدیرکل پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه نقش اصلی بهزیستی اعتمادسازی در راستای مشارکت فعالانه کانون های مختلف از جمله خانواده هاست، خاطرنشان کرد: با ایجاد شورای علمی و مشورتی قصد داریم از توان ظرفیت های مختلف بهره ببریم تا نتیجه اقدامات منجر به توانمندی خانواده ها و از آن سو کاهش آسیب های اجتماعی شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا