Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 2308 ۱۳۹۵/۰۲/۳۰   

پیشگیری از طلاق موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پیشگیری از طلاق موجب کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در نخستین همایش ملی آسیب شناسی طلاق در ارومیه اظهار کرد: دین اسلام نسبت به ازدواج دیدگاه والایی دارد و ازدواج را امری مقدس می داند و تشکیل خانواده و ازدواج از آیات الهی است، به طوری که براساس روایات هرکس ازدواج کند نصف دین خود را احراز کرده و اکثر افراد اهل جهنم از مجردان هستند.
قریشی در عین حال با تاکید بر اینکه "طلاق" مبغوض ترین مسئله نزد پروردگار است، گفت: متاسفانه امروز همه به نوعی با این پدیده مواجه هستیم و نیاز است تا برای کاهش آمار طلاق همت جمعی صورت گیرد.

وی بر اتخاذ راهکارهای اساسی در کاهش این پدیده در جامعه تاکید و تصریح کرد: مردم و مسؤولان باید دست در دست هم دهند تا این مسئله مبغوض در جامعه اتفاق نیفتد لذا همه باید خود را مسئول بدانند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه آرامش و سکینه از آثار اصلی ازدواج است، اظهار کرد: ترویج ازدواج و نهی از طلاق با تاکید بر تقویت نهاد خانواده امروز وظیفه ای است که همه باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

قریشی خانواده را نهادی مقدس و از آیات الهی عنوان کرد و افزود: اگرچه خداوند متعال طلاق را حلال کرده است اما در مواقع بسیار ضروری باید انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تقویت نهاد خانواده، ترویج ازدواج و توجه به تاکیدات قرآن و اهل بیت راهگشای کاهش آسیب های اجتماعی چون طلاق است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات سوره طلاق اظهار کرد: در ترجمه این آیات آمده است که هر زمان خواستيد زنان را طلاق دهيد زمان و حساب عده را نگه داريد، به طوری که نه شما آنها را از خانه هايشان بيرون كـنـيد، و نه آنها در دوران عده بيرون روند تا شاید بار دیگر به زندگی برگردید و خانواده از هم نپاشد.

همایش ملی آسیب شناسی طلاق امروز با حضور معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور، دبیر علمی نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، جمعی از مدیران کل استان، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

از 250 مقاله رسیده به دبیرخانه جشنواره 178 مقاله پذیرش شده است که 26 مقاله برتر به صورت سخنرانی، 65 مقاله به صورت چکیده و 87 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا