اخبار
کد خبر : 2306 ۱۳۹۵/۰۲/۳۰   

انحصارطلبان با انتخاب گزینشی بهره برداری غیرمعقول می کنند

برخی ها در آستانه سفر ریاست جمهوری نگران حضور هیئت دولت در استان هستند

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی و محیط زیستی در دولت تدبیر و امید که تا سال 84 به صورت دوسالانه در کشور برگزار می شد و اکنون بعد از 10 سال توقف دوباره اجرای آن آغاز شده است،  در ارومیه 25 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد.

شهربانو امانی، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یکی از سخنرانان این مراسم بود که بهره برداران حرفه ای از جریانات اجتماعی بخشی از سخنان وی را اهانت به خانواده های شهدا قلمداد و در برخی از سایت های خبری مطالبی در نکوهش نماینده مردم ارومیه در دو دوره مجلس شورای اسلامی درج کردند.

سناریوی «توهین به شهدا» در حالی با اهداف سیاسی مشخص مطرح شده است که استان در حال آماده سازی برای استقبال از کاروان تدبیر و امید است و چه بسا مسئولان در هر رده ای بر همدلی و وفاق و دوری از اختلاف و تنش تاکید می کنند.

«بر هیچ ایرانی پوشیده نیست که احترام به خون شهیدان و تکریم خانواده معظم شهدا یک وظیفه شرعی و ملی قلمداد می شود و اهانت به این عزیزان و خانواده هایشان به هر شکلی و توسط هر شخصی صورت پذیرد محکوم است.»

این بخشی از سخنان شهربانو امانی در گفت و گو با نای قلم است که در پاسخ به برخی از انحصارطلبان عنوان کرد و گفت که خمیره، جان و روح ما مدیون ایثارگری های خانواده های شهدا، شهدای گرانقدر و ایثارگران است، کدام ایرانی است که سرافرازی و سربلندی ایران و مردم ایران را مدیون خون شهدا و مبارزات شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته ای نداند.

امانی با ذکر اینکه خود را دور از خانواده شهدا نمی دانم، خاطرنشان کرد که ما تربیت یافته مکتب شهدای کربلا هستیم و هیچ کس نمی تواند فرهنگ ایثار را از مردم ایران بگیرد، این فرهنگ جزیی از زندگی ماست وهر گونه سوءاستفاده از نام شهید، خون شهید و فرهنگ شهادت را نه برای خود بلکه برای هیچ کس مباح نمی دانم.

او ضمن رد تمام موارد اعلام شده، وفاداری خود را به خون و آرمان های شهدا اعلام و سپس از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران عذرخواهی کرد و ادامه داد در بیانات خود سعی کردم ارزش هایی که دستاورد مبازرات شهدای عزیز است را تشریح کنم و اینکه شهدا از ما چه می خواستند.

نماینده مردم ارومیه در دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به مشکلات و چالش های بسیار مهمی که محیط زیست کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، من رفرنسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که در هفدهم اسفندماه سال 93 ایراد فرمودند، ارائه دادم چرا که ایشان علاوه بر اینکه سیاست های کلی را ارائه دادند از آحاد مردم نیز خواستند تا در ارتباط با مراقبت، حفظ و صیانت از محیط زیست و جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده به هر بهانه ای خود بر عملکرد دستگاه های اجرایی، نهادها و همه ارکان نظام نظارت کنند.

امانی اضافه کرد: بیان این سخنان بازخوانی و انتقال تجربه به جوانان بود تا بتوانند در تعطیلات تابستان از فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین استفاده را برده باشند و در حفظ و صیانت از محیط زیست به ویژه در آذربایجان غربی کمک کنند چرا که بر همگان عیان و روشن است خشک شدن دریاچه ارومیه چه مشکلات و فاجعه بشری را به دنبال دارد.

مشاور رئیس محیط زیست متذکر شد: متاسفانه برخی انحصارطلبی ها به ویژه در برخی از سایت های خبری وجود دارد که شاید اخبار و اطلاع رسانی آنها مورد قبول اکثریت جامعه نیست اما با فضاسازی و انتخاب گزینشی سخنرانی من سعی کردند از احساسات پاک خانواده های ایثارگر شهدا بهره برداری غیرمعقول  کنند.

امانی با بیان اینکه برخی ها در آستانه سفر ریاست جمهوری نگران حضور هیئت دولت در استان هستند، متذکر شد: دغدغه این افراد گام های موثری است که در این استان در بحث اولین مصوبه دولت یازدهم و احیای دریاچه ارومیه برداشته شده و روند احیای دریاچه ارومیه امیدی را در دل مردم استان و حوزه آبریز دریاچه ارومیه به وجود آورده است.

 او این را نیز گفت که شاید یکی دیگر از دغدغه های این جریانات این است که نباید بانوان حضور فعالانه در جامعه داشته باشند و بهانه ای نمی بینند جز اینکه از گوشه ای از صحبت های من بهره برداری غیرمعقول و ناصوابی داشته باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا