اخبار
کد خبر : 2304 ۱۳۹۵/۰۲/۲۹   

2500 هکتار از اراضی ملی استان آماج زمین خواران است

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: از 26 هزار هکتار اراضی ملی استان، 2 هزار و 500 هکتار در معرض خطر تصرف قرار دارد و آماج طمع زمین خواران است.

به گزارش نای قلم، داریوش نصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن آذربایجان غربی به نای قلم گفت که یک چهارم این اراضی مربوط به شهرستان ارومیه و حومه است.

دفتر یگان حفاظت محیط زیست ملی زمین و مسکن آذربایجان غربی برای نخستین بار افتتاح و سرهنگ پناه علی پورعلی به عنوان فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن آذربایجان غربی معرفی شد.

سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان یکی از سازمان‌های تابعه وزارت راه وشهرسازی است، این سازمان  به موجب ماده شش قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی و به استناد ماده ۱۷ قانون زمین شهری تشکیل و در سال ۱۳۷۲ با هدف انسجام و ایجاد رویه در به کارگیری و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود با ادغام بخش از فعالیت‌های سازمان مسکن، معاونت مسکن و برنامه‌ریزی وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان زمین شهری به سازمان ملی تغییر یافت.

در حال حاضر این سازمان علاوه بر تکالیف قانونی پیش‌بینی شده شامل تحصیل و تملیک زمین، تامین اراضی مورد نیاز مسکن گروه‌های هدف و تامین بخشی از با اراضی مورد نیاز خدمات عمومی و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی موات و ملی در محدوده شهرک‌ها عهده‌دار اجرای سیاست‌ها و فعالیت‌های مصوب دولت و وزارت راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا