اخبار
کد خبر : 2269 ۱۳۹۵/۰۲/۲۵   

شهرک تولید ماشین آلات کشاورزی در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

 مشاور امور سرمایه گذاری استاندار آذربایجان غربی از راه اندازی شهرک تولید ماشین آلات کشاورزی در استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش نای قلم، محمد موسی زاده امروز در بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در دیدار با صاحبان شرکت های تولیدی ادوات و ماشین آلات کشاورزی داخلی و خارجی با اعلام این مطلب اظهار کرد: آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همجواری با چند کشور همسایه خارجی و نزدیکی به بازارهای منطقه در راستای برنامه های حمایتی دولت در امر سرمایه گذاری می تواند به عنوان مهمترین تولید کننده ادوات و ماشین آلات کشاورزی در کشور مطرح شود.

وی تشکیل شرکت های سرمایه گذاری مشترک بین سرمایه گذاران ایرانی و ترکیه ای در راستای انتقال دانش فنی و تولید انواع ماشین آلات کشاورزی را از مهمترین برنامه های مرکز سرمایه گذاری استان عنوان کرد.

سرپرست اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به پتانسیل بالای تولید محصولات کشاورزی در استان گفت: این استان با تولید شش درصد از محصولات تولیدی کشاورزی در سطح کشور، در تولید انواع محصولات زراعی و باغی و دامی رتبه های برتر تولید در کشور را به خود اختصاص داده است .

محمد دیبایی، افزایش ضریب مکانیزاسیون، تغییر وضعیت روش های سنتی کشاورزی به شیوه های علمی و مدرن را از مهمترین اولویت های سازمان در سال جاری عنوان کرد و افزود: شناخت بازار، جذب سرمايه گذاري کشاورزي داخلی و خارجی، انتقال يافته‌هاي علمي و فناوري‌هاي نوين، معرفي و ارائه محصول، مذاکره و اعطاي نمايندگي و حضور در کنار رقبا از جمله اهداف برگزاري اين نمايشگاه است .

در این جلسه سرمایه گذاران شرکت های تولید ماشین آلات کشاورزی ترکیه نیز ضمن ابراز رضایت از شرایط مطلوب کشاورزی این استان، شهرستان ارومیه را از مهمترین گزینه های همکاری مشترک در تولید انواع ادوات کشاورزی عنوان کردند و بر لزوم افزایش مراودات و ارتباطات بین المللی بین دو کشور و آمادگی خود برای توسعه این همکاری ها تاکید کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا